گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز مهران پارسال به دلیل بسته بودن مرز خسروی، حجم زیادی از زائران عتبات عالیات را پذیرا شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:سالانه شش میلیارد دلار کالا از ایران به عراق صادر می شود.

 
                   

                    

   به گزارش ایرنا، داوود کشاورزیان روز دوشنبه در آیین آغاز ساخت سالن مسافری جدید پایانه مرزی شلمچه در جمع رسانه ها، اظهار کرد: پارسال بیش از سه میلیون تن کالا از پایانه های مرزی کشور به عراق صادر شد که بیش از شش میلیارد دلار ارزش داشت. 


وی شمار تردد زائران از مرز شلمچه را پارسال یک میلیون و 200 هزار نفر بیان کرد و گفت: دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان از اهمیت ویژه ای برای صادرات کالا برخوردارند. 

کشاورزیان اظهارکرد: مرز شلمچه از مرزهای مهم کشور با کشور عراق است و وجود راه آهن و جاده ارتباطی مناسب، باعث شده تا همه ساله زائران زیادی برای زیارت عتبات عالیات از این دو مرز به عراق سفر کنند. 

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: البته مرز مهران نیز پارسال و ایام اربعین به دلیل بسته بودن مرز خسروی، حجم زیادی از زائران عتبات عالیات را پذیرا شد. 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین با بیان آغاز عملیات ساخت سالن مسافری شلمچه، گفت: محدودیت اعتباری برای احداث این سالن نداریم. 

کشاورزیان افزود: انتظار داریم که پیمانکار پروژه نیز با توجه به زمان پیش بینی شده به صورت روز شمار کار خود را با سرعت انجام دهد تا حداقل در ایام اربعین امسال از این سالن استفاده شود. 

معاون امنیتی استانداری خوزستان نیز گفت: لازم است همه دستگاه های مسوول برای سرعت بخشی ساخت این سالن همکاری کنند. 

قدرت الله دهقان با بیان ظرفیت های زیرساختی شلمچه برای صادرات کالا ، افزود: شلمچه با داشتن خط ریلی، خط هوایی (فرودگاه آبادان) و جاده ای می تواند به قطب صادرات کشور به عراق تبدیل شود. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان نیز در این آیین، گفت: اعتبارات پارسال راهداری خوزستان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، 120 درصد در حوزه عمرانی افزایش داشت که این موضوع، نگاه ویژه دولت به خوزستان را نشان می دهد. 

مسعود مصدقی اظهارکرد: امیدواریم با تلاش مجموعه راهداری و نگاه ویژه و حمایت دولت، رونق بیش از پیش این منطقه را شاهد باشیم. 

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه به منظور بازدید از چند طرح راهسازی و حضور در آیین کلنگ زنی سالن جدید مسافری پایانه شلمچه به خوزستان سفر کرد. 

سیمان، تره بار، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی از عمده کالاهای صادراتی ایران به عراق است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.