گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندهان مرزی قصرشیرین و خانقین عراق در مرز خسروی با هم ملاقات کردند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و خانقین عراق روز یکشنبه در باره افزایش همکاری و برقراری تامین امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف در مرز خسروی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

 
         
                             
   به گزارش خبرنگار ایرنا مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار گفت: با اقدامات صورت گرفته مرزهای قصرشیرین هم اکنون از امنیت پایداری برخوردار است و حفظ این امنیت برای حضور مرزنشینان از اولویت های کاری است.

سرهنگ پاسدار رسول پرندین افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می شود تا با برگزاری این نشست های فصلی این امنیت حفظ شود.

وی در ادامه مهمترین اولویت قابل بحث در این نشست را مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات، مشروبات الکلی، رفع مشکلات پایانه مرزی خسروی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و حضور بموقع در ملاقات های مرزی بیان کرد.

وی افزود: در تفاهمنامه ای که در این نشست با طرف عراقی به امضا رسید مقرر شد با توجه به حضور گروهک های تکفیری داعش در عراق، نیروهای مرزبانی عراق در خصوص کنترل بیشتر نوار مرزی اقدامات تامینی و امنیتی را افزایش دهند.

کلانتر مرزی عراق مستقر در خانقین و مندلی نیز در این نشست از همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق قدردانی کرد.

سرتیپ غفور نصور منصور افزود: با توجه به اشتراکات زیاد بین جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران همکاری های فی مابین باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی گفت: مقابله با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی و همچنین ترددهای غیرمجاز در مرزهای مشترک، حفاظت و تامین امنیت جان اتباع ایرانی، تحکیم روابط دو طرف و تسهیل در کار مبادلات مرزی از موارد مورد بحث در این نشست بود.

در این دیدار مقرر شد که نشست بعدی به میزبانی کشور عراق برگزار شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.