گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون اول رییس جمهور هیاتی را برای رسیدگی به مشکلات صادرات به عراق در مرز مهران تعیین کرد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: معاون اول رییس جمهوری هیاتی را برای بررسی و رسیدگی به مشکلات ایجاد شده در مرز بین المللی مهران تعیین کرده است.

 
              
                         

    فروتن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعرفه ورود کامیون های حامل کالاهای ایرانی از مرز بین المللی مهران به عراق توسط مسوولان این کشور از هفت میلیون و 110 هزار ریال به بیش از پنج برابر افزایش یافته و به 36 میلیون و 700 هزار ریال رسیده است.


وی افزود: پیگیری های متعددی از طریق رییس اتاق بازرگانی ایران و اتاق تهران برای بررسی دلایل و رفع مشکلات ایجاد شده در مرز مهران صورت گرفته و معاون اول رییس جمهوری هیاتی را برای رایزنی با مقام های عراقی و برطرف کردن این معضل تشکیل داده است.

رییس اتاق ایلام یادآور شد: مقام های عراقی تاکنون از بیان دلایل این افزایش قیمت خودداری کرده اند.

وی گفت: افزایش بیش از پنج برابری تعرفه گمرکی ورود کالاهای ایرانی به عراق باعث شده بازرگانان این کشور تمایلی برای خرید محصولات ایرانی نداشته باشند زیرا با این قیمت ورود کالاهای ایرانی دارای صرفه اقتصادی نیست.

فروتن ادامه داد: اکنون شمار زیادی از کامیون های حامل کالاهای ایرانی به ویژه میوه و تره بار در مرز بین المللی مهران متوقف شده اند و تجار عراقی تمایلی برای خرید این محصولات از خود نشان نمی دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رایزنی مقام های کشور هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود و روند صادرات کالا از مرز مهران به حالت عادی برگردد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نقش رسانه ها را در انعکاس مشکلات ایجاد شده و آگاه سازی مسوولان از تبعات آن حائز اهمیت دانست و خواستار تلاش مجموعه رسانه های استان برای بیان این موضوع شد.

مرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام مهم ترین کانون صادرات کالا و تردد زوار به کشور عراق است.

روزانه بیش از 600 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از نقاط مختلف کشور به گمرک مهران منتقل تا پس از سیر مراحل قانونی از این طریق به کشور عراق صادر شود.

سال گذشته دو میلیون و 600 هزار تن انواع کالا به ارزش اقتصادی یک میلیارد و 200 میلیون دلار از مرز مهران به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 42 درصد افزایش یافت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.