گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مشکلات به وجود آمده مرز مهران حل می شود

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرکات کشور از رایزنی برای تسریع در صادرات کالا از مرز مهران با طرف عراقی خبر داد و گفت که بزودی صادرات از این مرز سرعت می گیرد.


                 
                 بهزاد شیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کندی چند روزه صادرات کالا در مرز مهران گفت: کشور مقصد بازار ما (عراق) چند روزی است که تعرفه ها را نسبت به کالاهای ورودی افزایش داده و این امر بر قیمت تمام شده کالاها اثر می گذارد و این امر باعث کندی صادرات از این مرز شده است .

وی تصریح کرد: گمرک عراق چند سالی است که این قانون را می خواسته در کشورش عملی کند و این باعث می شود برای تجار ما یک مقداری گران تمام شود .

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرکات کشور اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته از طریق مبادی ذیربط ، وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق، وزارت صنعت معدن و تجارت و مبادی رسمی مربوطه پیگیر مساله هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با این رایزنی ها بتوان این موضوع را حل کرد تا بازار عراق به عنوان یکی از بازارهای عمده تجارت کشور همچنان فعال باشد.

نظری با اشاره به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه به عنوان اولین گمرک مرزی کشور توسط گمرک استان ایلام نیز گفت: گمرک ایلام توانسته با اصلاحاتی که در فرایند و سیستم های مدیریتی انجام داده حائز دریافت سیستم ایزو شود و بر این اساس گمرک مرزی مهران توانسته به عنوان اولین گمرک مرزی کشور سیستم مدیریت یکپارچه را دریافت و به عنوان مرزبان اقتصادی معرفی شود.

وی تاکید کرد: گمرکات ایلام یکی از گمرکات فعال کشور است و بخش عمده ای صادرات کالا به بازار کالا از این گمرک انجام می شود.

مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام از کانون های مهم تردد کالا به شمار می رود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.