گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بزودی دستگاه الکترونیکی ایکس ری و سگ مواد یاب در پایانه مرزی مهران استقرار می یابد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: با اهتمام وزارت کشور دستگاه الکترونیکی ایکس ری و سگ مواد یاب در پایانه مرزی مهران استقرار می یابد.


                         
                               به گزارش ایرنا، رضا صادقیان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهران اظهار کرد: برای تجهیز وسایل الکترونیکی در پایانه مرزی مهران از سوی وزارت کشور، استقرار یک دستگاه ایکس ری و سگ مواد یاب در پایانه مرزی تاکید شده است.

وی افزود: پایانه مرزی مهران ویترین استان ایلام به شمار می رود و باید در خصوص سلامت و ارتقای جایگاه این نقطه از حیث امنیت تلاش کرد.

صادقیان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی درازمدت می تواند در بحث مبارزه مواد مخدر جوابگو باشد، تاکید کرد: بر اساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد در مقاطع مختلف آموزشی بخصوص آموزش و پرورش، دانشگاه ها و خانواده ها برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام آموزش لازم به مربیان ارایه کرده و در این راستا برنامه ادارات نیز مشخص شده است.

صادقیان گفت: اقدامات فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیار ضروری است و باید تلاش بیشتری شود تا با اقدام های فرهنگی به مقابله هجمه فرهنگی دشمن برویم.

فرماندار مهران نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای آسیب شناسی بومی و ارایه آموزش همگانی بخصوص در سطح مدارس ابتدایی و خانواده ها و مشاوره و پژوهش در این زمینه با توجه به سنت های محکم قومی که در شهرستان وجود دارد از عواملی است که می تواند باعث کاهش تقاضا مصرف مواد مخدر در بین جوانان شود. 

مراد ناصری افزود: با توجه به ظرفیت های خاص این شهرستان در همه زمینه ها، اراده و پیگیری مسوولان ذیربط را در بر خورد با این مشکل می طلبد و باید از تمام توان شهرستان در همه زمینه جهت ریشه کن نمودن این معضل خانمانسوز در سال جدید استفاده کرد. 

در پایان این نشست مراد ناصری با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهران منصوب شد.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.