گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار آذربایجان شرقی : اروپاییها برای سرمایه گذاری در ایران منتظر لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران نباشند.

                                         

                                                      اسماعیل جبارزاده، روز شنبه در دیدار با سفرای کشورهای نوردیک (سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند) با وی، افزود: این تحریم ها برداشته می شوند و اولویت ما در پذیرش سرمایه گذار با کشورهایی خواهد بود که زودتر در این خصوص اقدام کرده باشند.

وی اظهار کرد: به عنوان استاندار آذربایجان شرقی علاقمندم تا سهم بیشتری از معاملات تجاری ایران با کشورهای نوردیک را به این استان اختصاص دهیم و در این راستا از تمام توانایی ها و ظرفیت های خود استفاده خواهیم کرد.

جبارزاده، به ظرفیت های صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: آذربایجان همواره در طول تاریخ از استان های پیشرو ایران در عرصه های مختلف بوده و تاریخ، فرهنگ و تجارت آن شهره عام و خاص است.

وی یادآوری کرد: قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم، وجهه تجاری این استان را خاص تر کرده و وجود صنایع بزرگ، امتیازی خاص برای این استان در توسعه روابط اقتصادی با ممالک خارجی است.

جبارزاده، ادامه داد: گرایش مردم منطقه به صنعت و حضور صنایع تراکتورسازی، ماشین سازی، موتورسازی و قطعه سازی در این استان و همچنین صنایع غذایی و داروسازی از ظرفیت هایی است که می تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی آذربایجان شرقی با کشورها نوردیک و دیگر کشورها منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: به رغم وجود قابلیت های فراوان در زمینه کشاورزی، این استان در این بخش آن طور که باید رشد نکرده و آماده ایم تا از تجربیات کشورهای نوردیک در این زمینه استفاده کنیم.

جبارزاده، افزود: تولید خودرو با کلاس روز دنیا، همکاری در زمینه استحصال نفت با دانشگاه صنعتی سهند تبریز که برنده طرح افزایش برداشت از چاه های نفت شده و مبادله دانشجو در سطوح بالای عملی می تواند زمینه همکاری آذربایجان شرقی با کشورهای نوردیک واقع شود.

هری کاماراینن، سفیر فنلاند در ایران نیز در این دیدار به داشته های صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ویژگی های صنعتی این استان موجب شد تا سفرای نوردیک برای بالابردن سطح مناسبات دو جانبه، این استان را در اولویت قرار دهند.

سفیر سوئد در ایران نیز با بیان اینکه میزان معاملات تجاری ایران و سوئد پنجاه به پنجاه است، گفت: ایران از شرکای خوب و قدیمی سوئد محسوب می شود که علاقمندیم این روابط توسعه یابد.

پیتر تیلر، افزود: ایرانیان مقیم سوئد در افزایش سطح مناسبات نقش عمده ای می توانند ایفا کنند و ما علاقمند همکاری های بیشتر با آنان هستیم.

نورهیم اودلایز، سفیر نروژ نیز به پیشینه تاریخی ایران و تبریز اشاره کرد و گفت: جهانگردان بسیاری از نروژ در سفرنامه های خود از تبریز به عنوان شهری پررونق یاد کرده اند و ما دوست داریم حجم معاملات تجاری ایران و تبریز با نروژ را که بسیار ناچیز است، افزایش دهیم.

آندرس کریستین هوگارد، سفیر دانمارک نیز در این دیدار بر افزایش حجم معاملات تجاری ایران و کشور متبوعش از طریق افزایش سطح روابط با شهرهای مختلف ایران تاکید کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.