گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

باز هم گرد و غبار آسمان شهر مرزی قصرشیرین را در بر گرفت

                                      
                                          رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میزان دید افقی در قصرشیرین اکنون چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که 10 هزار متر بوده کمتر است و این امر بیانگر آلودگی هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

حیدر چوپانی اظهار کرد: همچنین سرعت وزش باد در شهرستان مرزی قصرشیرین در این ساعت 40 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 25 درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این شهرستان را نیز 40 درصد اعلام کرد.

چوپانی گفت: وزش باد صبح امروز موجب انتقال گرد و غبار به قصرشیرین شد به نحوی که دید افقی برای ساعتی تا 500 متر کاهش یافت که 9 هزار و 500 متر کمتر از حد استاندار یک هوای سالم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل صبح فردا (دوشنبه) بر جو منطقه حاکم باشد و در این مدت شاهد کاهش نسبی دید افقی ناشی از گرد و خاک و وزش باد در شهرستان باشیم.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

براساس گزارش هواشناسی قصرشیرین، آسمان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 18 روز درگیر پدیده گرد و غبار بوده که در فروردین ماه امسال 9 روز و در اردیبهشت نیز تاکنون 9 روز غبارآلود بوده است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی خواست به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد که در چند سال اخیر برخی از روزهای سال درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردهای عربی بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.