گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نخستین مرکز فرهنگی عراق در ایران با حضور وزیر فرهنگ عراق افتتاح گردید

                                                            1431089724853 702

                                                             نخستین مرکز فرهنگی عراق در ایران هفدهم اردیبهشت ماه با حضور فریاد رواندوزی وزیر فرهنگ عراق و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ عراق در این مراسم اظهار کرد: ملت ها زبان های مشترک برای سخن گفتن دارند و زبان فرهنگی زبان مشترک دیگری بین ملت ها است؛ از این رو جمهوری عراق خواهان افتتاح مراکز فرهنگی خود در کشورهای جهان است.

رواندوزی افزود: انتخاب تهران از این نقطه نظر اهمیت دارد که ایران کشور مهمی در منطقه و برای ما در عراق است.

وی تصریح کرد: فرهنگ و تمدن ایران ریشه در تاریخ دارد و جزو جدایی ناپذیر فرهنگ انسانی ریشه دار در تاریخ است؛ از این رو تهران را به عنوان یکی از نخستین شهرهایی که این مرکز در آن افتتاح می شود، انتخاب کردیم.

وزیر فرهنگ عراق افزود: روابط ایران و عراق تنها وابسته به روابط تاریخی و جغرافیایی نیست بلکه روابطی است که از فرهنگ و تمدن اسلامی و بین النهرین نشات گرفته است.

رواندوزی ادامه داد: برای ادامه این فرهنگ انسانی امروز این مرکز را افتتاح کردیم تا پلی ارتباطی برای استمرار فرهنگ ایران و عراق باشد.

وی گفت: این مرکز همچنین پلی ارتباطی بین دو کشور برای انجام سفرها به منظور طرح مباحث مختلف خواهد بود.

رواندوزی با بیان اینکه هدف این مرکز همخوان کردن فرهنگ ایران و عراق است، تاکید کرد: این مرکز تنها یک مرکز فرهنگی در راستای ارایه خدمات فرهنگی است و در هیچ زمینه دیگری فعالیت نخواهد کرد.

وی افزود: مسوولیت تبادل فرهنگی مسوولیت خطیری است و مطمئنم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت های این مرکز پشتیبانی خواهد کرد.

رواندوزی همچنین ابراز امیدواری کرد: این مرکز فرهنگی محلی برای اشاعه فرهنگ اسلامی باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.