گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

وزیر صنایع عراق : ما از شرکتهای ایرانی استقبال می کنیم

                                

                                                   

بغداد - ایرنا - وزیر صنایع عراق روزسه شنبه دردیدار با وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی کشورمان، با اعلام اینکه به دنبال صنعتی کردن عراق هستیم، گفت: همه درها بر روی شرکت های ایرانی جهت سرمایه گذاری و همکاری های مشترک باز است.

نصیر العیساوی، با بیان اینکه صنعت درعراق درسطح مطلوبی قرار ندارد و ما به دنبال صنعتی کردن کشور هستیم، گفت: برای شرکت های ایرانی پیشنهادهای خوبی داریم؛ زمین و مجوزهای لازم را در استان های مرکزی و جنوبی برای ایجاد شهرک های صنعتی ارائه می کنیم. 

وی افزود: ما زمان و فرصت های زیادی را در روابط از دست داده ایم و اکنون ضروری است که برای اجرایی کردن توافقات قبلی دو کشور تلاش کنیم و حتی اگر لازم باشد آماده توافقات جدید در این زمینه هستیم. 

العیساوی تصریح کرد : با توجه به تجربه ایرانی ها درایجاد شهرک های صنعتی، ما تمایل داریم که نقش اصلی را در این خصوص شرکت های با تجربه ایرانی به عهده بگیرند. 

وزیر صنایع عراق با اعلام اینکه عراق خواهان انتقال تجارب ایرانی ها در زمینه های نیروی انسانی وتجهیزات وتکنولوژی است، گفت: هر شرکت ایرانی که مایل باشد می تواند مراجعه کرده و خطوط تولید کالا و محصولات مختلف را راه اندازی کند و ما مجوز و زمین لازم را ارائه می کنیم. 

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دراین دیدار، از آمادگی ایران جهت انتقال تجربه ونیز انتقال تکنولوژی ودانش فنی به عراق خبر داد و تاسیس شرکت های مشترک در زمینه های تولید دارو وسیمان و ... را راهکاری مناسب توصیف کرد. 

وی بر تشکیل کمیته های مشترک کارشناسی ومطالعاتی تاکید کرد ووزیر صنایع عراق نیز گفت ما منتظر ورود هیات های فنی و کارشناسی شما برای شروع مذاکرات هستیم. 

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دوشنبه شب وارد بغداد شده و امروز سه شنبه ضمن دیدار با معاون نخست وزیر و امضای یک بیانیه مشترک با وزیر کار عراق ، با وزیر بازرگانی عراق نیز مذاکرات و رایزنی های خود را در پایتخت عراق ادامه داد. 

وی در دیدار ملاس الکسنزانی وزیر بازرگانی عراق بر آمادگی همه جانبه ایران جهت همکاری با عراق تاکید کرد. 

وی ، همچنین گفت که ایران آمادگی دارد در زمینه های مختلف از جمله نفت و گاز و مواد غذایی و دارو همکاری ها را افزایش دهد. 

وزیر بازرگانی عراق هم در این دیدار گفت: عراق آماده همکاری است و من امروز همراه رییس جمهوری فواد معصوم به تهران می روم و آنجا با شرکت های ایرانی مذاکراتی را که از قبل کلید خورده پی خواهم گرفت. 

دراین دیدار علی ربیعی از وزیر بازرگانی عراق بخاطر تعلیق بخشنامه افزایش تعرفه های گمرکی تشکر کرد و همچنین خواستار شبانه روزی کردن مرزهای گمرکی دو کشور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.