گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

گرد و غبار این روزها در قصرشیرین جا خوش کرده است

                               

                                               

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: یک توده هوای غبارآلود ظهر امروز (چهارشنبه) این شهرستان را فرا گرفت و هم اکنون باعث کاهش دید افقی این منطقه مرزی و گرمسیری به هشت هزار متر شده است.

حیدر چوپانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دید افقی در قصرشیرین هم اکنون دو هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که 10 هزار متر بوده کمتر است و این امر بیانگر آلودگی هوا در این منطقه مرزی غرب کشور است.

وی اظهار کرد: همچنین باد نیز در شهرستان مرزی قصرشیرین در این ساعت بین شش تا هشت متر بر ثانیه با سمت و سوی جنوبی در حال وزیدن است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل صبح فردا (پنجشنبه) بر جو منطقه حاکم باشد و در این مدت شاهد کاهش نسبی دید افقی ناشی از گرد و خاک و وزش باد در شهرستان باشیم.

وی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 36 درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این شهرستان را نیز 9 درصد اعلام کرد و گفت: دمای هوا در این ساعت در شهرستان نسبت به روز سه شنبه دو درجه سلسیوس افزایش یافته است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین خاطرنشان کرد: وزش باد موجب انتقال گرد و غبار به شهرستان شده است و پیش بینی می شود این وضعیت همراه با بارش پراکنده باران تا اواخر روز پنجشنبه ادامه داشته باشد و از اوایل روز جمعه شاهد ورود یک سامانه جدید به منطقه همراه با بارش باران و گرد و غبار باشیم.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

براساس گزارش هواشناسی قصرشیرین، آسمان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 19 روز درگیر پدیده گرد و غبار بوده که در فروردین ماه امسال 9 روز و در اردیبهشت ماه جاری نیز تاکنون 10 روز غبارآلود بوده است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد که در چند سال اخیر برخی از روزهای سال را درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.