گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال با حضور نمایندگان سه قوه و اتاق ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون برگزار می‌شود

                              همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال برگزار می‌شود

                                  مرتضی الله داد معاون امور اقتصادی اتاق ایران و محمد باقر مجتبائی مشاور عالی اتاق اصناف، ماشاالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون، بیست و دوم اردیبهشت ماه، طی نشستی، خبر از برگزاری همایش همدلی و همزبانی، رونق و اشتغال با همکاری اتاق ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی دادند و به تشریح اهداف مورد نظر سه اتاق و سه قوه از برگزاری این همایش پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، معاون امور اقتصادی اتاق ایران ، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به همدلی و همزبانی دولت و ملت از طرف مقام معظم رهبری، این همایش روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه در پنج کارگروه مختلف با موضوعات مرتبط با فضای کسب و کار حاکم بر کشور، با حضور نمایندگانی از دولت، قوه قضاییه، مجلس، سه اتاق ایران، اصناف و تعاون و همچنین اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

الله داد با اشاره به برگزاری 46 جلسه شورای گفت و گو و بیان این مطلب که این همایش به نوعی جلسه چهل و هفتم شورا است، تصریح کرد: در شورای گفت و گو، شش وزیر _ رئیس کل بانک مرکزی _ چهار رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و دو معاون قوه قضاییه حضور دارند و این شورا همواره تلاش کرده با حضور هر سه قوه به حل مسائل کسب و کار کمک کند.

وی پیرامون موضوعات مورد بررسی در کارگروه ها گفت: مقررات بسیاری در فضای کسب و کار وجود دارد که رتبه جهانی ایران را در فضای کسب و کار بین المللی تنزل داده‌اند که در یکی از کارگروه های اصلی این همایش به بررسی راه حل‌های این موضوع پرداخته خواهد شد.

الله داد تصریح کرد: ساختار بهینه و کارآمد، اولویت‌های مقررات زدایی، مجوز‌های غیر ضروری و بازنگری در سیاست‌های مالیاتی و تامین اجتماعی از نگاه مقرارتی محورهای پنل مقررات زدایی خواهند بود.

معاون اقتصادی اتاق ایران موضوع کارگروه دوم را مسئله‌ی نرخ سود و پایین آمدن دستوری این نرخ، عنوان کرد و گفت: در این کارگروه بر روی افزایش اقتدار و پاسخگویی و نقش نظارتی بانک مرکزی در مسئله‌ی نرخ سود تأکید خواهد شد.

الله داد گفت: راه برخورد با مسائل اقتصادی باید راهی علمی باشد، نه اینکه با حکم و قانونی به یکباره سعی شود مسائل را حل کنیم.

معاون اقتصادی اتاق ایران گفت: این همایش همچنین به موضوع تبیین استراتژی توسعه اقتصادی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب پنج برنامه توسعه تدوین شده است که به غیر از برنامه سوم که تنها 50 درصد آن اجرایی شد، هیچکدام از برنامه‌ها موفق نبودند و بنابراین باید به بررسی عمیق این موضوع پرداخت و راهکارهای هر چه بهتر تدوین و اجرا شدن برنامه‌های توسعه مورد بررسی قرار گیرند.

الله داد ادامه داد: نگاه استراتژیک بلندمدت با توجه به توافق هسته‌ای و الزام‌های ورود به سازمان تجارت جهانی نیز از محورهای همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال است.

وی بیان کرد: پیرامون حقوق مالکیت فکری و نگرش به مالکیت فکری نیز کارگروهی برگزار خواهد شد و در آن، الزام‌های نهادی برای حمایت از این مالکیت و نگرش دولت به مسائل مالکیت فکری مد نظر قرار خواهد گرفت.

معاون اقتصادی اتاق ایران، گفت: افزایش اشتغال از طریق بنگاه‌های کوچک و متوسط که ازطریق رسیدن به رونق و رشد اقتصادی محقق خواهد شد، همواره از اولویت‌های اتاق بوده است که در این همایش هم مورد تأکید است.

دبیر همایش همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال افزود: همه کارگروه‌ها با حضور افرادی متخصص و صاحب نظر در موضوع پنل برگزار می‌شود.

تاکید بر نقش اتاق اصناف در رونق اقتصادی و برگزاری هدفمند همایش

مشاور عالی اتاق اصناف ایران، با تأکید بر نقش اصناف در اقتصاد کشور گفت: در ایران حدود سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که در بیش از 800 رشته تولیدی فعالیت دارند و 18% تولید ناخالص ملی توسط آنها تولید می‌شود و 23 میلیون نفر، که معادل 30 % جمعیت کشور می‌شود، خانواده‌ اصناف کشور هستند و برای توسعه پایگاه اقتصادی خود تلاش می‌کنند.

مجتبائی تصریح کرد: بین سه قوه و سه اتاق توافقی اصولی برای رسیدن به رونق اقتصادی وجود دارد و برگزاری این همایش در راستای این توافق است.

مجتبائی ادامه داد: برگزاری این همایش، هدفمند و برای رسیدن به سیاست‌های کاربردی و تصمیم ساز در اقتصاد کشور خواهد بود.

وی از محورهای همایش آتی را تنظیم و تضمین بهینه منابع اقتصادی کشور، تمرکز و سازماندهی تعامل پویا و اثربخش همه قوا و اتاق‌ها برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: سه اتاق با سیاستمداران و مجریان حاکمیتی در این همایش بر روی رسیدگی با سرعت بیشتر به مسائل و مشکلات کشور و استفاده از فرصت‌ها برای حل این مسائل تمرکز خواهند کرد.

 

برگزاری همایش مشترک، نماد و محرک همدلی و همزبانی دولت و ملت
ماشاالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون، برگزاری این همایش را نماد و محرک همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست.

عظیمی عنوان کرد: این همایش با هدف ایجاد ظرفیتی برای تعامل بیشتر فعالان بخش خصوصی و کارگزاران نظام در محل اتاق ایران به عنوان یکی از نمایندگان بخش خصوصی و برای رساندن صدای مردم و تعاونی‌ها به قوای مقننه و مجریه و قضاییه برگزار می‌شود.

عظیمی با اشاره به برگزاری شورای گفت و گو و حضور سه قوه در این شورا گفت: این همایش به بهره بردن هر چه بیشتر از ظرفیت شورای گفت و گو کمک کرده و به غنای این شورا می‌افزاید.

دبیر کل اتاق تعاون، همچنین بیان کرد: با توجه به لزوم توجه به نامگذاری سال و الزامات رسیدن به اهداف همدلی و همزبانی دولت و ملت، برگزاری این همایش اقدامی عملی در جهت همدلی و همزبانی بخش‌های دولتی و غیر دولتی اقتصاد ایران و پیگیری فرموده‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

عظیمی ضمن اشاره به تأکیدات اتاق تعاون در این همایش بر روی ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تعاونی، بهینه‌سازی همه ظرفیت‌های اقتصاد کشور مانند سوخت و نیروی انسانی تصریح کرد: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید ورود تعاونی‌ها و مردم به بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

دبیر کل اتاق تعاون با تأکید بر لزوم برداشته شدن موانع حضور قوی بخش‌های غیر دولتی در اقتصاد گفت: اقتصادهای جهان با استفاده از ظرفیت‌های شبکه تعاونی در جهت مشارکت عمومی و خصوصی مردم در حوزه‌های مختلف گام برمی‌دارند، چرا که برای داشتن اقتصادی موفق باید امور به خود مردم سپرده شود.

  • " style="text-decoration: none; color: rgb(13, 80, 122);">01
  • " style="text-decoration: none; color: rgb(13, 80, 122);">02
  • " style="text-decoration: none; color: rgb(13, 80, 122); outline: 0px;">03
  • " style="text-decoration: none; color: rgb(13, 80, 122);">04
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.