گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فواد معصوم رییس جمهوری عراق خواستار ادامه کمک ها و حمایتهای تهران از دولت بغداد شد

                             

                                 به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران در ادامه دیدار با مقامات عراقی ، امروز ( سه شنبه ) با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

معصوم در این دیدار گفت: دو کشور در همه زمینه ها از روابط خوبی برخوردارند و ما همواره از کمک ها و حمایتهای ایران در تمام سطوح استفاده کرده ایم .

وی با بیان اینکه تفکر داعش یک تفکر افراطی ، قومی و مذهبی است، افزود: فرماندهان این گروه تروریستی همان فرماندهان بعثی عراقی هستند که همان روحیه وحشیانه صدام را دارند. 

رییس جمهوری عراق اضافه کرد: این تفکر صدامی بود که دو میلیون از شهروندان ایرانی و عراقی را قربانی کرد و جنگی به ایران تحمیل کرد که هیچ فایده ای برای عراق نداشت، با این وجود ایران از آوارگان و پناهندگان عراقی استقبال کرد و مخالفان صدام را مورد حمایت قرار داد.

وی افزود: صدام همچنین جنگ دیگری به کویت تحمیل کرد که نتیجه آن از بین رفتن زیرساختهای عراق بود.

وی گفت: افراطی گری بعثی همراه با قوم گرایی، داعش را بوجود آورد و جریان تروریستی با ادامه راه خسارت بار صدام در صدد فروپاشی عراق است .

وی افزود: اکنون باید با تفاهم و همکاری یکدگیر و بسیج عمومی ملت عراق، راه آنان را سد کنیم و داعش را از بین ببریم .

معصوم گفت: داعش شیعه ، سنی ، کرد ، عرب ، مسیحی و مسلمان نمی شناسد و همه را قربانی خواسته های خود می کند، بنابر این باید با وحدت همه اوقام مقابل وحشیگری داعش را بگیریم .

وی در پایان خواهان ادامه کمکهای ایران به عراق در جنگ علیه تروریسم و در همه زمینها شد .

سردار دهقان نیز در این دیدار به این نکته اشاره کرد که آمریکا با ایجاد بحران های طراحی شده و با حمایت از گروههای تروریستی و از طریق برخی متحدان منطقه ای، راهبرد ناامن سازی کشورهای مستقل را در پیش گرفته است. 

وی افزود: تعلل اولیه آمریکا و متحدانش در ارایه کمک به مردم عراق نشان می دهد، آنان اهداف دیگری در ورای به اصطلاح مبارز با داعش دارند. 

سردار دهقان اضافه کرد: تلاش ایران همواره این بوده که حمایت از دولت قانونی و ملت شریف عراق، فارغ از انتساب آنها به قوم و طایفه خاصی باشد و وحدت و یکپارچگی این کشور را مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین از حمله عربستان و برخی کشورهای عربی به یمن و کشتار مردم مظلوم یمنیها انتقاد کرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران دیروز به منظور دیدار با مقامات عراقی و بررسی تحولات این کشور وارد بغداد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.