گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تجار و بازرگانان مرز مهران برای دریافت وجه کالاهای صادراتی به کشور عراق با مشکلات زیادی روبرو هستند.

                                           
                                                به گزارش ایرنا، شعبان فروتن روز چهارشنبه در نشست شورای صادرات غیر نفتی استان با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت صادارت ایران اظهار کرد: هم اکنون برخی از صادرکنندگان این استان مبالغی بیش از 40 میلیارد ریال از طرف های عراقی طلب دارند و ادامه این وضعیت حیات تجاری آنان را با مخاطرات جدی روبرو می کند.

وی افزود: متاسفانه زمینه بهره مندی تجار و بازرگانان این استان از خدمات صندوق ضمانت صادرات به دلیل آشنا نبودن صادرکنندگان ایلامی با وظایف و تسهیلات این صندوق تاکنون فراهم نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایلام ادامه داد: مسوولان صندوق ضمانت صادرات با برگزاری کلاس های آموزشی و حمایت از صادرکنندگان، این استان را بیش از پیش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند.

فروتن یادآور شد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی دارد با هماهنگی مسوولان صندوق ضمانت صادرات زمینه ارتباط بیشتر فعالان اقتصادی استان را به خدمات این صندوق فراهم آورد.

وی تاکید کرد: مرز بین المللی مهران هم اکنون فعال ترین مرز رسمی با کشور عراق است که به دلیل امنیت بالا تجار و بازرگانان تمایل دارند محصولات خود را از این نقطه به عراق صادر کنند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: 500 تاجر فعال هم اکنون در مرز بین المللی مهران مراودات تجاری انجام می دهند.

یارالله نصیری اضافه کرد: صادرات کالا در مرز مهران از هفت هزار دلار سال 80 با یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

وی یادآور شد: آینده مبادلات تجاری و صادراتی در مرز مهران با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و توسعه زیرساخت ها بسیار روشن و امیدوار کننده است.

وی مهم ترین اقلام صادراتی در مرز مهران را سیمان ، مواد پتروشیمی ، مواد غذایی ، میوه و تره بار ، لوله پلی اتیلن و آب معدنی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک امکان صادرات فراورده های نفتی از طریق لوله به عراق از این استان فراهم شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.