گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

قاچاق کالا از مرزهای رسمی کشور چقدر است؟

                                                   قاچاق

                                                      اقتصادنیوز بررسی کرد:قاچاق کالا از مبادی رسمی چقدر است؟جمعه، یکم خرداد 1394 - 12:04 عصر
در حالی که وزیر دادگستری اعلام می کند در حدود 30 تا 50 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا به کشور وجود دارد و بخش عمده ای از آن از مبادی رسمی به کشور وارد می شود به اعتقاد برخی از فعالان بخش خصوصی این اظهارات به این معنی است بیش از 20 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق از گمرک ایران و مبادی زیر نظر آن به کشور وارد می‌شود.
 
به گزارش اقتصادنیوز،اخیرا وزیر دادگستری گفته است که جمع‌بندی آمارها نشان می‌دهد که بین 34 تا 55 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا و ارز در کشور اتفاق افتاده است که بخش زیادی از این کالاها از مبادی رسمی وارد شده‌ا‌ند.

این اظهارت که در حاشیه بازدید از سامانه جامع گمرکی با حضور رییس کل گمرک مطرح شد که حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مصطفی پور‌محمدی در مورد قاچاق کالا و ارز به کشور اعلام کرد که آمارهای متفاوتی از 10 میلیارد دلار معادل 30 یا 40 هزار میلیارد تومان تا 25 میلیارد دلار معادل 80 هزار میلیارد تومان درباره میزان قاچاق به کشور ارائه شده است و طبق جمع‌بندی‌های به عمل آمده از آمار قاچاق کالا در سال گذشته میزان قاچاق در این سال معادل 34 تا 55 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم بزرگی است.

وزیر دادگستری همچنین تاکید کرده است که این کالاها معمولا از مبادی رسمی ولی با اظهارنامه‌های مخدوش، اطلاعات نادرست و ارزیابی‌های بد وارد می‌شود.

درحالی که وزیر دادگستری اعلام می کند که بخش عمده ای از قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، مجید رضا حریری رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران به اقتصادنیوز گفت: زمانی که وزیر دادگستری اعلام می کند از مبادی رسمی قاچاق وارد کشور می‌شود یعنی گمرک  را متهم کرده است. این کالاهای قاچاق بر اساس این اظهار نظر یا از گمرک ایران  وارد شده اند  و یا از مبادی که زیر نظر  آن این کار انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ممکن است بخشی این کالاها با کم اظهاری وارد گمرک شود و یا کالایی معرفی شود و به جای آن کالای دیگری به کشور وارد شود.

حریری با تاکید بر اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر که بخش عمده ای از کالاهای قاچاق از گمرک وارد می‌شود، تصریح کرد:  به گفته ایشان میزان قاچاق 30 تا 50 هزار میلیارد تومان است آیا ممکن است در حدود 15 هزار تا 20 هزار میلیارد تومان قاچاق از گمرک وارد شود؟ باید از رییس کل گمرک این موضوع را پیگیر شد. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.