گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مرز مهران ظرفیت بالای برای تبادل گردشگر بین ایران و عراق و همچنین رونق گردشگری خارجی دارد.


                                         
                                                  محمدرضا مروارید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان ایلام با توجه به 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برای توسعه روابط با استان های هم مرز خود در این کشور در بخش های مختلف از جمله گردشگری برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم عراق علاقه مند سفر به ایلام و بازدید از جاذبه های طبیعی بکر و منحصر به فرد این استان هستند.

استاندار ایلام گفت: در این زمینه مقدمات انعقاد تفاهم نامه تبادل گردشگر بین ایلام و استان بابل عراق فراهم شده است و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

مروارید افزود: با انعقاد این تفاهم نامه آژانس های مسافرتی دو طرف در زمینه برگزاری تورهای گردشگری بین دو استان ایلام و بابل عراق فعال می شوند.

وی با بیان اینکه مردم استان بابل عراق از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده و به گردشگری علاقه مند هستند، ادامه داد: در صورت نهایی شدن توافق های انجام شده، هفته ای 500 گردشگر از این استان در قالب تور وارد ایلام می شوند.

استاندار ایلام به مشکلات و کمبودهای زیربنایی حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: باید شرایط و امکانات لازم برای پذیرایی از گردشگران در حد معقول و مناسب فراهم شود.

مروارید افزود: در این راستا قرار است در وضعیت هتل های موجود استان تغییراتی ایجاد شود ضمن اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری استان نیز حمایت می شود.

وی ادامه داد: بنابر قول مساعد مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، تسهیلات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت های گردشگری این استان بدون محدودیت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

استاندار ایلام گفت: حذف روادید در مرز بین المللی مهران به تبادل گردشگر بین ایلام و استان های همجوار در کشور عراق کمک می کند.

مروارید با بیان اینکه باید وزارت خارجه دو کشور ایران و عراق در زمینه حذف روادید تصمیم گیری کنند، افزود: حذف روادید در ایام نوروز 94 برای حضور اتباع عراقی در استان پیگیری شد که متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

استان ایلام با دو میلیون هکتار مساحت و برخورداری از جنگل ها، مراتع، رودخانه ها، دشت ها و کوه های سر به فلک کشیده به عروس زاگرس شهرت دارد.

این استان همچنین یک هزار و 500 اثر تاریخی دارد.

مرز بین المللی مهران به یکی از مهمترین کانون های صدور کالا و تردد زائران عتبات عالیات و شهرهای مذهبی دو کشور ایران و عراق تبدیل شده است.

ایلام با استان های واسط، میسان و دیالی عراق هم مرز است و با استان بابل عراق حدود دو ساعت و 30 دقیقه از مرز مهران فاصله زمانی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.