گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران :فقدان آگاهی از مقررات باعث شده صادرکنندگان کمتر از مزایای صندوق بهره مند شوند

 

                

                          


 طاهر شه حامد روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون این فرد 12 میلیون دلار از مزایای صندوق بهره برداری کرده و ما دوست داریم افراد بیشتری تحت پوشش صندوق قرار گیرند.

وی گفت: متاسفانه بیشتر صادرکنندگان این استان که البته در دیگر استان های کشور نیز با این مشکل مواجه هستیم، غالبا نه از مقررات و مزایای صندوق باخبر هستند و نه در دوره های آموزشی که برایشان می گذاریم، شرکت می کنند.

شه حامد با بیان اینکه خیلی از صادرکنندگان می گویند صندوق برای ما قوانین دست و پا گیر وضع کرده، گفت: این در حالی است به عنوان نمونه پارسال فردی ادعای 12 میلیون دلار صادرات داشت و زمانی که از وی تقاضای اسناد صادراتی کردیم، بعد از دو ماه تنها معادل یک میلیون دلار سند صادراتی ارایه کرد.

وی در بخش دیگری به معرفی کارکرد صندوق ضمانت صادرات پرداخت و افزود: این صندوق قبل از حمل کالاها با صدور انواع ضمانت نامه های ریالی و ارزی و پس از حمل نیز با صدور بیمه نامه های معتبر از صادر کنندگان حمایت می کند.

شه حامد، کاهش خطر ریسک پذیری را از مهمترین کارکردهای صندوق ذکر کرد و گفت: اگر صادرکننده ای بدلایل سیاسی و تجاری امکان دریافت وجه حاصل از کالای صادر شده خود را نداشته باشد در صورت داشتن بیمه نامه های این صندوق و با توجه به ارتباط نزدیک صندوق ضمانت صادرات با مجامع بین المللی، خسارت تجار و بازرگانان ار طرف مقابل اخذ می شود.

وی افزود: از تمامی صادرکنندگان کشور تقاضا داریم با مراجعه به سامانه صندوق ضمن مطالعه دقیق مقررات مربوطه، به ما مراجعه کرده و از مزایای صندوق بهره برداری کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.