گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در کربلا و نجف دفتر رایزنی فرهنگی ایران راه اندازی می شود


                                            81621194-6475381
                                         

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از راه اندازی دفاتر رایزنی فرهنگی ایران در شهرهای کربلا و نجف عراق در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به نقل از ایرنا، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» افزود: هم اکنون 67 رایزنی فرهنگی در خارج از کشور فعالیت دارند.

وی یادآور شد: اقدامات رایزنی ها شامل انجام کلیه فعالیت های فرهنگی مصوب، رصد اخبار و تحولات فرهنگی کشور محل ماموریت و انعکاس به مرکز، برگزاری هفته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه های هنری، برگزاری هفته های فیلم، برپایی نمایشگاه های قرآنی، همایش ها و کنفرانس های تخصصی فرهنگی و دینی، انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، فراهم آوردن زمینه های ارتباطی میان دانشگاهیان، علمای دینی و هنرمندان اقصی نقاط جهان ، موضوعات مرتبط با ایرانیان خارج از کشور ، گسترش زبان و ادبیات فارسی گفت و گو و تعامل با ادیان و مذاهب مختلف و... است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: فعالیت رایزنی ها در مجموعه پنج اداره کل آسیا و اقیانوسیه، آفریقا و عربی، اروپا و آمریکا ، سازمان های بین المللی و مرکز بین المللی تبلیغ و در چارچوب موافقتنامه های فرهنگی میان ایران با کشورها و سازمانهای بین المللی مختلف صورت می گیرد.

به گفته ابراهیمی ترکمان در کشورهایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات فاقد نمایندگی است فعالیت ها برحسب ضرورت فرهنگی و دینی از طریق سفارتخانه‏ها انجام ‏شده و تاسیس دفاتر جدید نمایندگی در رایزنی با کشورهای مختلف نیز به طور مستمر پیگیری می شود.

** حرکت به سمت هم افزایی با دستگاه های فرهنگی داخلی در سال 94

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری این سازمان در سال جاری چیست، به شعار سال 94 اشاره کرد و گفت: قطعا به سمت هم افزایی با دستگاه های فرهنگی داخلی خواهیم رفت تا بتوانیم از تمامی ظرفیت دستگاه های داخلی برای توسعه فرهنگی در خارج از کشور استفاده کنیم.

** ترویج و توسعه زبان فارسی درخارج کشور

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه همچنین به امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد سعدی اشاره کرد و گفت: در سال جاری اولویت بعدی ما توسعه و ترویج و آموزش زبان فارسی در خارج کشور است که با جدیت توسط دو سازمان پیگیری و اقدام خواهد شد.

هفته گذشته سازمان فرهنگ و ارتباطات و اسلامی و بنیاد سعدی تفاهمنامه همکاری در باره ارتقاء زبان فارسی در دیگر کشورها امضا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.