گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بیش از 106 هزار میلیارد تومان در سال 93 تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی پرداخت گردید

                       
                                   مجتبی خسرو تاج پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دشتستان در گفت وگو با ایرنا، افزود: بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی آنها چه در بخش سرمایه در گردش و چه دربخش سرمایه ثابت است و این مشکلات نیاز است در قالب مصوباتی در شورای اعتبار و یا در بخش تسهیلاتی که بانک مرکزی سیاست های کلان خود را به بانک ها اعلام می کند پیگیری شود.

خسروتاج گفت: این مشکل فراگیر همه بنگاه ها در کشور است و موضوع نقدینگی از زمانی که قیمت دلار از 10 هزار ریال به 30 هزار ریال افزایش پیدا کرده قدرت نقدینگی واحدهای تولیدی صنعتی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امروز نیاز است با اولویت بندی و با همان منابعی که در شبکه بانکی وجود دارد بتوانیم به مشکلات بنگاه های تولیدی رسیدگی کنیم.

وی یادآور شد: در سال جاری اگر واحدهای تولیدی صنعتی با حداقل دو شیفت در ظرفیت کار کنند و اگر دو بار در سال بتوانند سرمایه در گردش داشته باشند چیزی بالغ بر 175 هزار میلیارد تومان نیاز مالی دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مسائل و مشکلات تولید کنندگان به طور جدی پیگیری می شود، گفت: در سال گذشته با رشد 3و 6 درصدی در تولید ناخالص داخلی دوره رکود اقتصادی را پشت سرگذاشتیم .

وی گفت: باید در جهت افزایش تولید،پیدا کردن بازار فروش و ایجاد تقاضا در حوزه اقتصاد و تولید حرکت کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.