گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار ایلام از گسترش روابط اقتصادی و تجاری با استان بابل عراق خبر داد

                           

                                       به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید جمعه شب در نشست با هیات سیاسی، اقتصادی و تجاری استان بابل عراق اظهار کرد: زمینه های لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری میان مسوولان دو استان ایلام و استان بابل عراق فراهم شده است.

وی ادامه داد: ایلام آمادگی هرگونه همکاری در زمینه های مختلف با استان بابل عراق را دارد و هیات های دو استان دیدارهای مختلفی با هدف شناسایی ظرفیت های دو استان و فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری داشته اند.

استاندار ایلام افزود: هیات های درمانی، کشاورزی، بازرگانی، گردشگری، دانشگاهی، فنی و مهندسی، صنعتی، اقتصادی و تجاری دو استان فردا صبح و بعد ازظهر نشست هایی برگزار کرده و زمینه های همکاری مشترک برای درج در تفاهم نامه کلی احصا خواهد شد.

مروارید با بیان اینکه تلاش می شود تا دو روز آینده تفاهم نامه همکاری مشترک بین ایلام و بابل عراق با حضور مسوولان دو استان منعقد شود، ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه مشترک همکاری بین دو استان ضمانت اجرایی داشته و به تسهیل روابط دو استان کمک کند.

جانشین و نماینده تام الاختیار استاندار بابل نیز در این نشست گفت: استان ایلام ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه همکاری های دو استان در زمینه های مختلف دارد.

حسن مندیل سریاوی افزود: مسوولان استان بابل عراق به توسعه همکاری های بین دو استان در زمینه های علمی، گردشگری، فنی و مهندسی و بخش های دیگر علاقمند هستند.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دو استان راهگشا بوده و به شکوفایی اقتصاد ایلام و بابل عراق منجر خواهد شد.

هیاتی متشکل از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان بابل عراق به منظور رایزنی در زمینه همکاری های اقتصادی با ایران روز جمعه از طریق مرز بین المللی مهران، وارد استان ایلام شدند.

سرپرستی این هیات 30 نفره را جانشین استاندار بابل عراق بر عهده دارد، این هیات عراقی با حضور مدیران سیاسی، مسوولان اجرایی، فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران بخش گردشگری، کشاورزی، مدیران بخش های پزشکی، دانشگاهی و برنامه ریزی با استقبال معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان مهران از طریق مرز بین المللی مهران وارد ایران شدند. 

قرار است در سفر سه روزه این هیات نشست های مشترکی در بخش های مختلف میان مسوولان سیاسی و اجرایی دو استان و فعالان بخش خصوصی در ایلام برگزار شود. 

چندی پیش نیز هیاتی از مسوولان اجرایی، گردشگری و بهداشت و درمان و فعالان بخش خصوصی استان ایلام به دعوت استاندار بابل به این استان عراق سفر کرده بود. 

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول این مرزها با پنج استان این کشور هم مرز است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.