گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

هیاتی ازاستان بابل عراق به منظور رایزنی در زمینه همکاری های اقتصادی با ایران روز جمعه از مرز مهران وارد استان ایلام شد

                                
                                        
به گزارش ایرنا، سرپرستی این هیات 30 نفره را جانشین استاندار بابل عراق بر عهده دارد که با استقبال معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان مهران از طریق مرز بین المللی مهران وارد ایران شدند. 

در این هیات عراقی مدیران سیاسی، مسوولان اجرایی، فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران بخش گردشگری، کشاورزی، مدیران بخش های پزشکی، دانشگاهی و برنامه ریزی حضور دارند. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام درباره سفر این هیات گفت: برگزاری نشست مشترک با مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان ایلام،امضای تفاهم نامه مشترک همکاری از جمله برنامه های سفر سه روزه این هیات است. 

حسین کلانتری تاکید کرد: این هیات به دعوت مسوولان استان ایلام و با هدف بررسی راه های افزایش همکاری های دو جانبه میان استان های ایلام و بابل انجام گرفته است. 

جانشین استاندار بابل عراق نیز گفت: آمادگی داریم در زمینه های مختلف از جمله دانشگاهی، پزشکی و بهداشت و درمان و به خصوص گردشگری همکاری های خود را با استان ایلام افزایش دهیم. 

حسن مندیل سریاوی یادآور شد: پیگیری افزایش مبادلات تجاری، بهداشت و درمان و کشاورزی و تبادل گردشگر و دانشجو میان دو استان از جمله اموری است که در این سفر دنبال می کنیم. 

قرار است در این سفر سه روزه نشست های مشترکی در بخش های مختلف میان مسوولان سیاسی و اجرایی دو استان و فعالان بخش خصوصی در ایلام برگزار شود. 

چندی پیش نیز هیاتی از مسوولان اجرایی، گردشگری و بهداشت و درمان و فعالان بخش خصوصی استان ایلام به دعوت استاندار بابل به این استان عراق سفر کرده بود. 

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول این مرزها با پنج استان این کشور هم مرز است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.