گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

حذف ویزا در مرز بین المللی مهران نیازمند پیگیری بیشتر و هماهنگی و همکاری وزارتخانه های خارجه و کشور ایران و عراق است

                                                         

                                                               حسین کلانتری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر هیات سیاسی، اقتصادی و گردشگری استان بابل عراق به ایلام، افزود: با حضور این هیات، تفاهم نامه کلی در زمینه های زیرساخت ها، فنی و مهندسی، تجاری، اقتصادی و بویژه توریسم و گردشگری با هدف توسعه همکاری ها منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های استان، توسعه گردشگری و حضور گردشگران عراقی باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار درآمدزایی استان ایلام می شود.

کلانتری اظهار کرد: لازمه گسترش و توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف و بخصوص گردشگری، احداث هتل پنج ستاره و استانداردسازی و کیفیت بخشی خدمات است. 

معاون استاندار ایلام گفت: روز گذشته نشست مشترکی با حضور استاندار ایلام، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هیات عالیرتبه استان بابل عراق به ریاست جانشین استاندار بابل و حضور مسوولان دولتی و بخش خصوصی و مدیران شرکت های بزرگ گردشگری و سرمایه گذاری این استان برای تعریف چارچوب های انعقاد تفاهم نامه برگزار شد.

کلانتری اظهار کرد: امروز نیز کارگروه های تخصصی با حضور مسوولان دو استان در زمینه های مختلف برای رسیدن به نقاط مشترک و مورد رضایت و توافق دو استان، برگزار خواهد شد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: استان بابل عراق دارای یک موقعیت استراتژیک بوده و بدلیل ویژگی های تاریخی، فرهنگی و مذهبی برجسته ای که دارد از مهمترین استان های کشور عراق است.

به گفته وی، استان های دیگر کشور و حتی دیگر کشورهای همسایه به گسترش روابط با استان بابل علاقمند هستند اما استان ایلام بدلیل نزدیکی به این استان دارای موقعیت ویژه ای است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: مسوولان استان بابل عراق نیز علاقمند به توسعه همکاری ها با ایلام بوده و انگیزه بالایی برای انعقاد تفاهم نامه مشترک دارند چون انعقاد تفاهم نامه، نقشه راه ارتباط چند حانبه بین دو استان ایلام و بابل عراق را ترسیم می کند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: عمران شهری، سیستم فاضلاب، مخابرات، نیازهای بازار شامل مواد غذایی و لبنی و مصالح ساختمانی در همه بخش ها از جمله نیازهای استان بابل عراق است و آنها تمایل بسیاری برای رفع این نیازها از طریق استان ایلام دارند.

کلانتری با بیان اینکه برای توسعه و تسهیل همکاری ها باید زمینه رفت و آمد آسان اتباع دو استان فراهم شود، افزود: حذف روادید در مرز بین المللی مهران نیازمند پیگیری بیشتر و هماهنگی و همکاری وزارتخانه های خارجه و کشور ایران و عراق است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان تردد آسان دیگر کشورهای همسایه به عراق، حذف روادید یک نیاز و ضرورت برای استان ایلام به منظور توسعه همکاری ها با این کشور است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.