گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

قرار داد همکاری مشترک بین دو استان ایلام و بابل عراق منعقد گردید

                                 

                                        

ایرنا - تفاهم نامه همکاری های مشترک در بخش های اقتصادی، فنی و مهندسی، آموزشی، بهداشت و درمان و گردشگری با حضور استاندار ایلام و هیات بلندپایه استان بابل عراق بین مسوولان دو استان منعقد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام عصر یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم نامه پس از برگزاری هفت کارگروه تخصصی در سه روز با حضور مسوولان استان و همچنین هیاتی از استان بابل عراق در هفت بند تهیه و به امضا رسید.

حسین کلانتری افزود: همکاری مشترک بین دانشگاه های دولتی و غیردولتی دو استان، پذیرش بیماران استان بابل در بیمارستان های ایلام و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام در زمینه کنترل بیماری های مسری، پژوهش میدانی در خصوص بیماری های واگیردار و آموزش و ارتقای مهارت های پزشکی و پرستاری برای پرسنل شاغل در استان بابل از جمله بندهای این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و دامپزشکی نیز در این تفاهم نامه بر همکاری بازرگانی در زمینه تولید پروتئین حیوانی، تبادل تجارب متخصصان در خصوص کنترل بیماری های زئونوز، انجام واکسیناسیون حیوانات، صادرات دام زنده، همکاری در زمینه آبیاری نوین و صنایع تبدیلی کشاورزی، بیابانزدایی و تبادل تجربیات علمی و تخصصی بین دو استان تاکید شده است.

معاون استاندار ایلام گفت: همکاری مشترک و تبادل تجربیات در زمینه های شهرداری، برنامه ریزی شهری و راهبردی و حضور و بازدید متقابل کارشناسان و مهندسان شهرداری دو استان از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

کلانتری راه اندازی تورهای گردشگری برای تسهیل در سکونت و ورود گردشگران، برگزاری جشنواره های فرهنگی در مناسبت های خاص، راه اندازی دفتر مشترک اتاق بازرگانی، برگزاری جلسات مشترک در نواحی مرزی، برگزاری نمایشگاه های بازرگانی و اجرای برنامه های ورزشی، فرهنگی و مذهبی مشترک برای جوانان دو استان را از دیگر بندهای تفاهم نامه عنوان کرد.

تفاهم نامه همکاری مشترک عصر یکشنبه به امضای حسن مندیل جانشین و نماینده تام الاختیار استاندار بابل عراق و حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام رسید.

هیاتی متشکل از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان بابل عراق به منظور رایزنی در زمینه همکاری های اقتصادی با ایران روز جمعه از طریق مرز بین المللی مهران، وارد استان ایلام شدند.

سرپرستی این هیات 30 نفره را جانشین استاندار بابل عراق بر عهده دارد، این هیات عراقی با حضور مدیران سیاسی، مسوولان اجرایی، فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران بخش گردشگری، کشاورزی، مدیران بخش های پزشکی، دانشگاهی و برنامه ریزی با استقبال معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان مهران از طریق مرز بین المللی مهران وارد ایران شدند. 

در سفر سه روزه این هیات نشست های مشترکی در بخش های مختلف میان مسوولان سیاسی و اجرایی دو استان و فعالان بخش خصوصی در ایلام برگزار شد. 

چندی پیش نیز هیاتی از مسوولان اجرایی، گردشگری و بهداشت و درمان و فعالان بخش خصوصی استان ایلام به دعوت استاندار بابل به این استان عراق سفر کرده بود. 

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول این مرزها با پنج استان این کشور هم مرز است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.