گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

باید فرصت ها و امکانات موجود بخش های مختلف در دو استان ایلام و بابل عراق در جهت منافع مردم این دو استان بکارگیری شود

                                

                                      به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در دیدار با جانشین استاندار بابل عراق اظهار کرد: با هم افزایی داشته ها و امکانات موجود در دو استان، امکان انجام فعالیت های زیادی برای منافع مردم دو استان ایلام و بابل عراق وجود دارد.

وی ادامه داد: دو استان ایلام و بابل عراق قادرند در بسیاری از زمینه ها همکاری ها را گسترش دهند و خوشبختانه اراده جدی در میان مسوولان دو استان برای تحقق این مهم هست.

استاندار ایلام یکی از اصلی ترین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: پایه اصلی این سیاست تکیه بر درون و نگاه به بیرون است که در روابط دو استان می تواند معنا پیدا کند.

مروارید با اشاره به برگزاری کارگروه های تخصصی به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو استان، خواستار اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این دیدار با اشاره به سفر هیات بلندپایه استان بابل عراق به ایلام، گفت: کارگروه های متعددی با حضور این هیات و مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در این سفر سه روزه برگزار شد.

حسین کلانتری افزود: در این کارگروه ها بندهای لازم برای درج در تفاهم نامه کلی احصا و به امضای مسوولان دو استان رسید که نشان از اراده جدی و تصمیم قاطع دو استان برای توسعه همکاری ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: این بندها در بخش های مختلف اقتصادی، فنی و مهندسی، آموزشی، بهداشت و درمان و گردشگری جمع آوری و در قالب تفاهم نامه کلی گنجانده شده است.

کلانتری با بیان اینکه این تفاهم نامه نقشه راه تعاملات، مبادلات و همکاری های مشترک و جدی بین دو استان ایلام و بابل عراق است، تاکید کرد: اراده و عزم جدی هیات های دو استان برای گسترش بدون محدودیت همکاری ها، مهمترین دستاورد این دیدار است و با این اراده جدی در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های زیادی خواهیم بود.

جانشین و نماینده تام الاختیار استاندار بابل عراق نیز در این نشست گفت: مسوولان استان بابل عراق در زمینه گسترش همکاری ها در بخش های مختلف با استان ایلام، علاقمند هستند.

حسن مندیل ابراز امیدواری کرد که تفاهم نامه منعقد شده بین مسوولان دو استان اجرایی شده و یک رابطه قوی و مستحکم بین دو استان ایجاد شود.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری های مشترک در بخش های مختلف اقتصادی، فنی و مهندسی، آموزشی، بهداشت و درمان و گردشگری با حضور استاندار ایلام و هیات بلندپایه استان بابل عراق بین مسوولان دو استان منعقد شد.

هیاتی متشکل از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان بابل عراق به منظور رایزنی در زمینه همکاری های اقتصادی با ایران روز جمعه از طریق مرز بین المللی مهران، وارد استان ایلام شدند. 

سرپرستی این هیات 30 نفره را جانشین استاندار بابل عراق بر عهده دارد، این هیات عراقی با حضور مدیران سیاسی،اجرایی، فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران بخش گردشگری، کشاورزی، مدیران بخش های پزشکی، دانشگاهی و برنامه ریزی با استقبال معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان مهران از طریق مرز بین المللی مهران وارد ایران شدند. 

در سفر سه روزه این هیات نشست های مشترکی در بخش های مختلف میان مسوولان سیاسی و اجرایی دو استان و فعالان بخش خصوصی در ایلام برگزار شد. 

چندی پیش نیز هیاتی از مسوولان اجرایی، گردشگری و بهداشت و درمان و فعالان بخش خصوصی استان ایلام به دعوت استاندار بابل به این استان عراق سفر کرده بود. 

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول این مرزها با پنج استان کشور عراق هم مرز است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.