گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

باید به سمتی حرکت کنیم که در بازار عراق حضور مستقیم و بیشتری داشته باشیم ضمن آنکه باید موانع فراروی این حضور برطرف شود

                             
                                         

 ایرنا - دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، نگاه پایدار به بازار عراق را خواستار شد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در بازار این کشور حضور مستقیم و بیشتری داشته باشیم ضمن آنکه باید موانع و مشکلات فراروی این حضور بررسی و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، جهانبخش سنجابی شیرازی روز یکشنبه در همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی ایران و این کشورها برگزار شد، تصریح کرد: در سال گذشته صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق حدود سه درصد رشد داشت اما در زمینه سوخت 96 درصد و در حوزه برق نیز 34 درصد افت صادرات داشتیم.

وی با بیان آنکه باید دلایل افت صادرات به عراق بررسی شود تا راهکارهای برطرف کردن موانع به دست آید، گفت: در حوزه ترانزیت به عراق حدود 2 درصد رشد داشتیم و این در شرایطی است که یکی از بنادر تجاری عراق دست داعش است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: باید تجارت عراق را از پیله وری به سمت عرف بین المللی تغییر دهیم و توامان به بازار کالاهای خدمات فنی - مهندسی، مشاوره ای و دیگر نیازها توجه کنیم.

سنجابی با اشاره به شکل گیری میل و رغبت برای فعالیت در حوزه جنوب و مرکز عراق، اظهار داشت: نیازی که در داخل عراق به مایحتاج ضروری وجود دارد، موجب می شود نگاه جدی تری به سهل الوصول ترین بازار، یعنی ایران وجود داشته باشد و ارتباط تجار ایرانی و عراقی بتدریج در حال گسترش است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بازار عراق ظرفیت جذب سرمایه های زیادی را دارد، گفت: آنطور که باید و شاید به این بازار توجه نمی شود و شکل گیری بازار ها معطوف به پیله وری به جای تجارت حرفه ای از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

سنجابی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط تجاری ایران و عراق، گفت: در این زمینه بحث تقویت صندوق ضمانت نامه های صادراتی به گونه ای حل شده و با توجه به محدودیت های بودجه ای دولت، امسال سعی می کنیم به این سمت حرکت کنیم که در بازار عراق حضور مستقیم و بیشتر داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.