گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بهبود وضعیت پایانه های مرزی ، تاثیرات زیادی را بر توسعه صادرات و افزایش توریست در کشور دارد

                       

                                                   اسماعیل غلامی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی افزود: در صورتی که بخواهیم سهم تجارت و گردشگری را در کشور افزایش دهیم باید توجه ویژه به پایانه های مرزی داشته باشیم چراکه مسافران ابتدا، از طریق این پایانه ها وارد کشور می شوند و تجار نیز آن را به عنوان ویترین کشورها می دانند.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در مرزهای کشور صورت گرفته و برای امسال نیز 700 میلیارد ریال اعتبار در این راستا پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: تملک زمین در مرزها از جمله عوامل تسهیل کننده سرمایه گذاری در این مناطق است که امیدواریم طبق برنامه ریزی ها در این خصوص موفق باشیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به تردد 13 میلیون نفر مسافر از مرزهای کشور در سال گذشته ادامه داد: از این تعداد، سه میلیون نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده اند.

غلامی گفت: طبق این آمار، سهم مرزهای آذربایجان غربی از تردد مرزی کشور حدود 23 درصد است که تاثیرگذاری این استان را در ترددهای مرزی نشان می دهد.

وی افزود: جایگاه آذربایجان غربی به دلیل وجود پنج پایانه مرزی در این استان در حوزه تجارت خارجی بسیار قابل توجه است و می توان از این طریق، صادرات بیشتری را به کشورهای خارجی انجام داد.

وی از برنامه ریزی برای نوسازی خودروها با اعطای تسهیلات مصوب در راستای ارتقای کیفی حمل و نقل جاده ای در کشور خبر داد و اضافه کرد: صاحبان خودروهای باری، اتوبوس و مینی بوس می توانند برای نوسازی خودروهای خود از طریق بنگاههای لیزینگ خودرو تسهیلات لازم را دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه قابل توجه این استان در حوزه تجارت مرزی در کشور گفت: امیدواریم مسوولان کشوری زمینه توسعه کیفی پایانه های مرزی را در این استان فراهم کنند که در این صورت می توان سرمایه گذاری های زیادی را وارد این منطقه کرد و زمینه ساز اشتغال بیشتر جوانان شد.

تقی کهوریان افزود: آذربایجان غربی موقعیت جغرافیایی خوب و پتانسیل قابل توجهی در حوزه حمل و نقل و تجارت دارد که باید از این پتانسیل به خوبی برای توسعه استان استفاده کرد.

در پایان این مراسم از خدمات مجتبی رحمانی رضاییه قدردانی و عبدالحسین علی اکبری به عنوان مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی معرفی شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.