گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار واسط عراق در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران گفت: گذرگاه مرزی جدیدی میان ایران و عراق ایجاد و بازگشایی شود

    vook_32453535.jpg

                             مالک خلف در حاشیه این دیدار که روز پنجشنبه در پایانه مرزی مهران انجام شد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از بازگشایی گذرگاه جدید، افزایش تبادلات تجاری و مسافری میان دو کشور است.

وی افزود: این گذرگاه در منطقه شهابی روبه روی چنگوله مکان یابی شده که نزدیک ترین مرز از ایران به عتبات عالیات است و امیدواریم مورد توافق کشور ایران هم قرار گیرد.

استاندار واسط خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف سفر به استان ایلام تبادل نظر در مورد مسایل اقتصادی و تجاری بین دو استان ایلام و واسط است که برخی تجار مشکلاتی داشتند و این مشکلات را پیگیری و برای رفع آنها تلاش کردیم.

استاندار ایلام نیز در این خصوص گفت: ما برای هر گونه همکاری مشترک آمادگی داریم و در چارچوب تفاهم های منعقده بحث های صادرات و واردات را دنبال خواهیم کرد.

محمدرضا مروارید ادامه داد: برای ما توسعه ارتباطات و مبادلات با استان واسط بدلیل اینکه بهترین مرز را با این استان داریم در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص پیشنهاد استاندار واسط برای بازگشایی گذرگاه جدید مرزی تاکید کرد: قرار شد نماینده استاندار واسط با نماینده فرمانداری مهران هفته آینده از محل بازدید کنند ضمن اینکه ما هم پیگیر کارهای مقدماتی و دریافت مجوز از وزارت کشور باشیم.

استاندار ایلام اظهار کرد: این پیشنهاد خوبی است که می تواند در زمان های خاص مانند اربعین که اوج تردد زائر از مرز مهران صورت می گیرد، به ما برای تسریع در ترددها کمک کند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز که در این دیدار حضور داشت، از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: گشایش این گذرگاه جدید به نفع مردم استان است و می تواند به رونق اقتصادی مردم کمک کند.

احمد شوهانی افزود: زیر ساخت های این مسیر با توجه به سرمایه گذاری های شرکت های نفتی آماده است و امیدواریم دولت با این طرح موافقت کند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.