گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار مهران : ستاد اربعین از محرم سال گذشته تاکنون درمهران فعال بوده و تلاش هایش در تردد زائرین عتبات عالیات ستودنی است

                              

                                            مراد ناصری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اربعین سال گذشته حجم زیاد جمعیت متقاضی سفر به عتبات عالیات باعث بروز برخی مسایل و مشکلات و گره های ترافیکی در شهر مهران شد که امسال با تلاش ستاد اربعین تلاش شده تا این موانع رفع و زائران براحتی از مرز خارج شوند.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین برای رفع مشکلات حوزه راه تلاش های بزرگی داده است، افزود: راه بعنوان اصلی ترین زیرساخت در اولویت برنامه قرار گرفته و در چند نقطه مسیرهای منتهی به شهرستان مهران بویژه مرز اقتصادی و مسافری پروژه های این حوزه فعال است.

فرماندار مهران تاکید کرد: دو بانده کردن جاده مهران تا پایانه مرزی بطول 11 کیلومتر، روشنایی مسیر پل زائر تا پایانه مرزی به طول 11 کیلومتر، پروژه میدان ورودی پایانه، ایجاد پل دوم زائر، کنار گذر شرقی و غربی، جانمایی برای پارکینگ خودروها از جمله اقداماتی است که برای تسهیل در تردد زائران در حال انجام است.

ناصری یادآور شد: پایانه مرزی مهران برای یک شرایط عادی ساخته شده و با توجه به اینکه در ایام اربعین حجم کثیری از زائران از این مرز تردد می کنند با برنامه ریزی صورت گرفته تعداد دروازه های خروجی و ورودی این پایانه در حال افزایش است.

وی گفت: همچنین در سال 93 بیش از 45 کیلومتر از جاده ایلام به مهران روکش آسفالت شد.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت در شهرهای مجاور در کشور عراق از مهمترین مبادی خروجی کشور به شمار می رود که اربعین سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از این مرز تردد کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.