گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: صادرات کالا به عراق از مرز مهران به ۵۰۰ کامیون کالا در روز رسیده است

                       
                       
 خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری به دلیل برخی مشکلات از طرف کشور عراق و افزایش تعرفه های گمرکی صادرات کالا از ۸۰۰ کامیون کالا در روز به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالا رسیده است.

وی بیان داشت: بخش مهمی از مشکلات صادرات کالا در مرز مهران حل شده و بخشهای دیگر نیز با رایزنی های صورت گرفته در حال حل شدن است.

این مسئول افزود: صادرات کالا در مرز مهران هم اکنون از روند خوبی برخوردار است و کلیه کالاهای مورد نظر از جمله مصالح ساختمانی، مواد غذایی و ...از مرز مهران به عراق صادر می شود.

مدیر کل گمرک استان ایلام بیان داشت: در اوایل سال جاری روال صادرات در مرز مهران به خوبی پیش رفت ولی در ماه های بعدی به علت افزایش تعرفه ها میزان صادرات کاهش پیدا کرد ولی در تلاش هستیم که روال گذشته صادرات در مرز مهران بر قرار شود.

حیدری عنوان کرد: محصولات کشاورزی نیز طی سال جاری از روند قابل قبولی در بحث صادرات برخوردار بوده است هرچند گاهی اوقات طرف عراق برای در این بخش خلل ایجاد کرده است.

وی افزود: سیمان، هندوانه، محصولات فلزی، بدنه وسایل نقلیه، محصولات پلاستیکی و مصالح ساختمانی از عمده‌ترین کالاهای صادر شده از مرز مهران در این مدت بوده است.

سال گذشته یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار انواع کال از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده و ارزش دلاری صادرات غیرنفتی از مرز مهران در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد، این خروجی پس از فروپاشی رژیم بعث عراق در سال ۸۲ دوباره بازگشایی شد و از معابر اصلی تردد زایران و صادرات کالا به این کشور محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.