گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

جذب دانشجویان عراقی ضمن تحکیم روابط با کشور عراق، باعث درآمدزایی برای دانشگاه های استان هم خواهد شد

                 

                   به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد ایلام، عمران علیمحمدی روز دوشنبه در بازدید از این دانشگاه افزود: جذب دانشجویان عراقی ضمن تحکیم روابط این استان با استان های همجوار در کشور عراق، باعث درآمدزایی برای دانشگاه های استان هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بحث توسعه تحصیلات تکمیلی در استان ایلام بسیار موفق بوده و این روند باید ادامه پیدا کند، افزود: ادامه فعالیت واحدهای شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان پردیس کمک بزرگی به توسعه علمی استان است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بحث توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد ایلام پیگیری شده است.

علیمحمدی ابراز امیدواری کرد این مهم در سریعترین زمان انجام شود زیرا توسعه تحصیلات تکمیلی باعث تربیت نیروهای متعهد در راستای توسعه استان شده و از خواسته ها و مطالبات بحق مردم این استان است.

وی یادآور شد: نیاز امروز استان ایلام ایجاد و گسترش رشته های مرتبط با توسعه از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت، آب و خاک و کشاورزی است که در این راستا گام های بلندی در مراکز آموزش عالی برداشته شده است.

علی محمدی افزود: نگاه دولت به استان ایلام مثبت بوده و مجموعه مدیران ارشد استان نیز با تمام توان در حال خدمتگزاری به مردم هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز در این دیدار گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی خواست مردم بخصوص قشر جوان است و اکنون زیرساخت های لازم از نظر نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه تحصیلات تکمیلی در استان فراهم است.

شهریار عباسی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بحث تصویب رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شود.

وی افزود: هم اکنون هفت هزار دانشجو در هشت رشته دکترا، 30 رشته کارشناسی ارشد و 60 رشته کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از سه هزار و 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.

عباسی اظهار کرد: تولید علم و تبدیل آن به ثروت یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است که در این زمینه تمام ساز و کار ها و امکانات لازم برای دانشجویان، پژوهشگران و محققان فراهم شده است.

رییس دانشگاه آزاد ایلام گفت: ایجاد فضاهای آموزشی رفاهی، جهت دهی تحقیقات دانشگاه به سمت نیاز های جامعه و بازار، انجام طرح های ادارات و نهادها و کمک به توسعه علمی و پژوهشی استان و گسترش فعالیت های دانش بنیان از مهمترین فعالیت ها و برنامه های دانشگاه است.

عباسی برگزاری همایش های ملی و منطقه ای، فعال کردن انجمن های دانشجویی، استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشجویان، کاهش بروکراسی و چابک سازی سیستم اداری، تشکیل نخستین انجمن خیرین دانشگاه ساز و افزایش درآمد های غیر شهریه ای را از دیگر فعالیت ها و برنامه های دانشگاه اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.