گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

سازمان توسعه تجارت : حمل مستقیم کالاهای صادراتی به مقصد عراق

                

               

 

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: موضوع حمل مستقیم کالا از ایران به مقصد عراق به عنوان یکی از مشکلات صادرات طی سالهای گذشته مطرح بود، اما به تازگی یک شرکت حمل ونقل برای این منظور در عراق تاسیس شد.

خبرنگار اقتصادی ایرنا در این ارتباط آورده است، ابراهیم محمدرضا زاده رایزن بازرگانی کشورمان در عراق طی گزارشی اعلام کرد: حمل مستقیم کالا از ایران به عراق نیاز به اخذ مجوز ورود کامیونهای ایرانی داشت و به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و هراس نابجای رانندگان و شرکتهای حمل ونقل این مهم تحقق نیافته است.
تاسیس یک شرکت حمل ونقل عراقی در این کشور موجب شده تا کامیونهای این کشور از داخل ایران و از مبدا به مقصد حمل شود.
بارگیری کالا به صورت آزمایشی به وسیله 20 دستگاه کامیون از تهران و کرج به مقصد بغداد به عنوان نخستین گام در این زمینه اواخر خرداد ماه صورت گرفت و بار در محل تحویل گیرندگان شد.
حمل مستقیم کالاهای فساد پذیر به ویژه در فصل تابستان اهمیت بسزایی داشته و موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت تحویل خواهد شد.
تهران و بغداد در نظر دارند حجم مبادلات تجاری میان دو طرف را به 20 میلیارد دلار برسانند این رقم اکنون 12 میلیارد دلار است.
برابر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سه ماهه نخست سال جاری حجم تجارت خارجی کشور به 21 میلیارد و 214 میلیون دلار رسید که از این رقم سهم صادرات 10 میلیارد و 867 میلیون دلار ثبت شد.
میزان وزنی کالاهای صادراتی کشورمان 25 میلیون و 61 هزار تن در فصل بهار 94 اعلام شد.
چین در مدت این گزارش، با جذب پنج میلیون و 626 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 928 میلیون دلار رتبه نخست واردکننده کالا از کشورمان را به خود اختصاص داد و پس از این کشور، عراق با یک میلیارد و 509 میلیون دلار واردات جایگاه دوم را کسب کرد و در عین حال ارزش واردات عراق از ایران در مقایسه با سه ماهه نخست سال 93 رشدی به میزان 2.5 درصد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.