گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری : در سه ماهه نخست امسال پایانه ی مرزی پرویزخان بیشترین ترانزیت کالا را به خود اختصاص داده است

                   Image result for ‫مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری‬‎

                

 به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد عطرچیان افزود: این در حالی است که میزان ترانزیت کالا در سه ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و 738 هزار تن کالای نفتی و یک میلیون و 636 هزار تن کالاهای غیرنفتی بود.


وی بیان اینکه فعال ترین مرزها در ورود کالاهای ترانزیتی در سه ماهه ابتدایی امسال به ترتیب پایانه های مرزی پرویزخان، بندرعباس، باشماق، بازرگان و لطف آباد بودند، گفت: بندر امام خمینی، بندرعباس، بازرگان، لطف آباد و پایانه سرخس فعال ترین مرزهای کشور در خروج کالاهای ترانزیتی بودند.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: بیشترین کالاهای ترانزیت شده در این مدت مواد سوختی، مواد شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده و کشورهای عراق، ترکیه و امارات به ترتیب بیشتر مبادی ورودی برای ترانزیت کالا بودند.

وی گفت: سهم کامیون های ایرانی از کل ترانزیت انجام شده در سه ماهه ابتدایی امسال 61 درصد، سهم کامیون های عراقی 21 درصد، سهم کامیون ها ترک 10 درصد و مابقی سهم کامیون های سایر ملیت ها بوده است.