گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بعد از ماه مبارک رمضان تعرفه کالاهای پرمصرف وارداتی به آن کشور بین پنج تا 15 درصد افزایش یابد

                     به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان ایلام، شعبان فروتن اظهار کرد: براساس آنچه که دولت مرکزی عراق عنوان کرده و از طریق رایزن ایران در این کشور در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته قرار است بعد از ماه مبارک رمضان تعرفه کالاهای پرمصرف وارداتی به آن کشور بین پنج تا 15 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این اقدام بدنبال کسری بودجه شدید دولت مرکزی عراق و بمنظور تامین بخشی از نیازهای آن کشور قرار است اجرایی شود، افزود: پیگیری ها مشخص می کند که این تعرفه در همه مرزهای رسمی عراق با کشورهای مختلف یکسان خواهد بود.

فروتن تاکید کرد: یکی از مشکلات افزایش تعرفه گمرکی این است که قیمت تمام شده کالا برای مصرف کنندگان بازار عراق افزایش می یابد و تجار عراقی ناچارند کالاها را با نرخ بالایی بدست مصرف کننده برسانند که این روند روی صادرات کالای تجار ایرانی نیز تاثیر می گذارد.

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: تجار ایرانی باید خود را برای این وضعیت جدید که ناشی از افزایش تعرفه گمرکی از سوی کشور عراق است آماده کرده و طوری برنامه ریزی کنند که دچار کاهش صادرات نشویم.

به گفته ویف تجار باید خود را با بازار عراق بیشتر هماهنگ کنند تا تجار عراقی برای خرید کالاهای ایرانی همچنان رغبت و تمایل داشته باشند.

فروتن یادآور شد: اتاق بازرگانی بعنوان نماینده بخش خصوصی از طریق مقامات کشورمان و کشور عراق پیگیر جلوگیری از اجرای این قانون است.

روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی کشورمان از طریق مرز بین المللی مهران در استان ایلام به کشور عراق صادر می شود و این مرز یکی از مهمترین معابر رسمی کشورمان با عراق در حوزه تردد مسافر، زوار و صادرات کالا محسوب می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.