گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون وزیر راه : حمل یکسره کالا به عراق موجب تسهیل در امر صادرات و ایجاد نظم و ساماندهی در محوطه مرز پرویزخان قصرشیرین می شود


            81661257-6545176

              

قصرشیرین - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: حمل یکسره کالا به عراق موجب تسهیل در امر صادرات و ایجاد نظم و ساماندهی در محوطه مرز پرویزخان قصرشیرین می شود.

داوود کشاورزیان روز شنبه درحاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و مجموعه پایانه این مرز رسمی به خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل حمل نشدن یکسره بخشی از کالاها از محل محوطه پایانه مرز رسمی پرویزخان شاهد حاشیه سازی در اطراف محوطه پایانه و همچنین بی نظمی در مرز هستیم.

وی اظهارداشت: بی نظمی در محل محوطه پایانه مرز رسمی پرویزخان باعث می شود تا روند صادرات کالا به عراق با مشکل و وقفه مواجه شود.

وی افزود: مسایل و مشکلات مربوط به روند صادرات یکسره کالا از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین باید در محل وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تحقق این امر نیز در گرو رایزنی با طرف عراقی و حل مسایل امنیتی و آمادگی رانندگان ایرانی برای حمل یکسره کالاهای خود به عراق است.

وی اظهار کرد: گمرک بعنوان متولی باید بطور جدی با طرف عراقی وارد مذاکره شود تا شاهد حمل یکسره کالاهای ایرانی به عراق باشیم که البته این امر بستگی به سیاست طرف عراقی نیز دارد که هیچ کدام از طرفین نیز دچار ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گمرک متولی مرز است و باید ماده 12 قانون گمرکات کشور در مرز رسمی پرویزخان اعمال شود تا شاهد این بی نظمی نباشیم.

فتح الله حسینی افزود: اگر مدیریت مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به گمرک واگذار شود و این نهاد نیز مسوولیت و مدیریت این امر را برعهده بگیرد دیگر شاهد بی نظمی نخواهیم بود و مرز ساماندهی می شود.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: با انجام و اتمام دیوارکشی مرز رسمی پرویزخان توسط راه و شهرسازی محدوده گمرک مشخص می شود و بقیه زیرساخت های گمرکی نیز در محوطه این مرز مستقر می شود.

افشین رضایی افزود: با محصور کردن مرز، زمین مورد نیاز برای انجام فعالیت های اقتصادی و مبادلات مرزی مشخص می شود که شامل 63 هکتار محوطه گمرکی و 13 هکتار محوطه پایانه است.

وی اظهار کرد: همچنین بدنبال این هستیم که طرف عراقی حمل یکسره کالاهای ایرانی و بخشی از آن را بپذیرد که در این صورت تمامی فعالیت ها در محوطه پایانه انجام شود و مرز ساماندهی می شود.

وی گفت: روزانه یک هزار دستگاه کامیون کالا بطور میانگین از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود.

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور میانگین هر سال حدود 52 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به همراه جمعی از مدیران کل استان کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار قصرشیرین و مسوولان محلی روز شنبه از مرز رسمی پرویزخان و پایانه این محوطه در قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه بازدید کردند.

بازدید از کمربندی شرقی، قطعه چهارم بزرگراه کربلا در خسروآباد محدوده کرندغرب به اسلام آباد غرب، قطعه هفت بزرگراه کربلا در حوالی روستای حبیب وند و ایجاد زیرگذر و دیدار با اهالی این روستا از دیگر برنامه های بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.