گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پس از 3 ماه وقفه نخستین محموله کالا روز چهارشنبه از بازراچه مرزی سومار به عراق صادر شد

                کرم محمدی در حاشیه ارسال نخستین محموله کالاهای صادراتی از مرز سومار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز 37 تن کالا شامل 24 تن کیسه نایلون فریزر، 11 تن نایلون و دو تن اسکاچ به ارزش سه میلیارد ریال توسط تجار ایرانی از این مرز به عراق صادر شد.

وی اظهار کرد: امروز فصل جدیدی در روابط اجتماعی و اقتصادی بین دو طرف ایرانی و عراقی از جمله استان کرمانشاه با مردم شهر بلدروز عراق آغاز شده و صادرات کالا از مرز سومار پس از ماه ها وقفه از سرگرفته شده است.

وی ادامه داد: از این پس تجار ایرانی می توانند با اخذ برگ ترخیص کالا به نام مرز سومار از این معبر کالاهای خود را به عراق صادر کنند.

فرماندار گیلانغرب گفت: بازارچه مرزی سومار با توجه به تعطیلی عید سعید فطر در عراق، به مدت سه روز تعطیل است و شاهد توقف مبادلات تجاری از این مرز خواهیم بود و از روز دوشنبه هفته آینده مبادلات تجاری از این مرز آغاز خواهد شد.

محمدی گفت: کالاهای صادراتی از بازارچه مرزی سومار به استان های دیالی، بخش واسط و استان های شرقی عراق و بغداد صادر می شود. 

بازارچه مرزی سومار 16 فروردین ماه امسال با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسوولان محلی دو استان به طور رسمی افتتاح شد. 

در این مدت به علت فراهم نبودن زیرساخت ها در کشور عراق، مبادلات مرزی در این بازارچه انجام نمی شد.

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 کیلومتر و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است. 

حدود 48 درصد کل صادرات کشورمان به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.