گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

امام جمعه مهران از استقرار یک گروه استهلال ماه شوال در مرز مهران از عصر پنجشنبه خبر داد

                     حجت الاسلام روح الله ولدبیگی به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد با حضور در نقطه مرزی بهرام آباد، نوار مرزی میان دو کشور ایران و عراق فعالیت خود را برای رصد ماه شوال آغاز می کنند.


وی اظهار کرد: این گروه هفت نفره اعزامی از دفتر مقام معظم رهبری برای رویت ماه شوال به مرز مهران واقع در استان ایلام اعزام شده اند.

امام جمعه مهران افزود: اعضای این گروه با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز عصر امروز در مکان های مشخص مستقر شده و رویت ماه شوال را پیگیری می کنند. 

حجت الاسلام ولدبیگی گفت: به محض مشاهده هلال ماه نو این خبر به اطلاع عموم مردم استان ایلام نیز می رسد. 



*** 30 صندوق جمع آوری فطریه در مهران پیش بینی شد 

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مهران گفت: برای جمع آوری زکات فطره مردم مومن و روزه دار این شهرستان، 30 صندوق پیش بینی شده است. 

نورعلی ملکشاهی در حاشیه نشست هیات نظارت بر جمع آوری زکات فطره این شهرستان، تاکید کرد: 25 صندوق ثابت و پنج صندوق نیز بصورت سیار زکات فطره مردم روزه دار شهرستان را در روز برگزاری نماز عید جمع آوری می کنند. 

به گفته وی، امسال جمع آوری زکات فطره مردم روزه دار ساماندهی شده و اگر عاملان دیگری غیر از عوامل کمیته امداد و بهزیستی بخواهند مبادرت به این کار کنند باید از سوی ستاد مجوز رسمی داشته باشند. 

معاون فرماندار مهران افزود: نحوه استقرار صندوق های جمع آوری زکات فطره یکی از مهمترین روش های جمع آوری حداکثری زکات ماه مبارک رمضان است. 

ملکشاهی یادآور شد: مردم می توانند به پایگاه های سازمان بهزیستی و کمیته امداد که برای دریافت وجوهات فطریه در بلوار کربلای یک محل برگزاری آیین نماز عید مستقر هستند، مراجعه کنند. 

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، این شهرستان 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و مرز بین المللی مهران اینک یکی از مهمترین معبرهای رسمی کشورمان برای تردد مسافر و صادرات کالا به کشور عراق محسوب می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.