گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

کاروان زائران عراقی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشورمان شده و به سمت مشهد مقدس حرکت کردند

        

                     به گزارش ایرنا، کاروان زائران پیاده عراقی که در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی عازم حرم مطهر رضوی هستند روز گذشته به دعوت مردم ولایت مدار شهرستان مهران وارد این شهر شده و مورد استقبال امام جمعه و جمع کثیری از مردم قرار گرفتند.


این زائران که اغلب آنها افراد مسن و از اهالی شهر ناصریه عراق هستند حرکت خود را پس از زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی آغاز کرده و بصورت پیاده مسیر کربلا تا بارگاه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد را می پیمایند.

یکی از این زائران عراقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نزدیکی مذهبی و فرهنگی بین مردم ایران و عراق باعث شده تا در برخورد با مردم ایران احساس غریبی نکنیم.

سجاد احمد با تشکر از مهمان نوازی مردم مهران تاکید کرد: اگر چه این سفر با توجه به بعد مسافت سختی هایی دارد ولی اعضای این کاروان حاجت خود را از امام هشتم (ع) دریافت می کنند بنابراین رنج این سفر را به جان خریده اند.

این زائر عراقی افزود: همان طور که مردم ایران آرزوی زیارت حرم امام حسین (ع) را دارند، شیعیان عراق نیز آرزوی زیارت حرم امام رضا (ع) را داشته و برای تحقق این آرزو هر کاری می کنند.

براساس پیش بینی ها، زائران عراقی برای رسیدن به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی و منور امام رضا (ع) دو ماه در راه خواهند بود.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.