گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات کالا به عراق از مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین به روال عادی خود برگشت

       

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان که به دلیل اعتراض کامیون داران عراقی نسبت به پرداخت هزینه قرنطینه خودرو به مدت چهار روز متوقف شده بود از امروز پنچشنبه از سر گرفته شد.

افشین رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه داکت ضد عفونی برای کامیون های ورودی و خروجی در مرز پرویزخان (بخش عراق) معادل سه هزار دینار عراقی ( 75 هزار ریال ایرانی) تعیین شد که باعث نارضایتی صاحبان کامیون های عراقی شده بود.

وی اظهار کرد: طرف عراقی با برگزاری نشستی با کامیون داران این مشکل را برطرف کرد و از امروز بار دیگر کامیونها و تجار عراقی برای پذیرش کالاهای ایرانی به مرز رسمی پرویزخان مراجعه کردند.

رضایی گفت: هم اکنون مشکلی برای صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان وجود ندارد و طبق روال گذشته محموله های مختلف از این مرز به عراق صادر می شود.

وی اظهار کرد: قرار است که در مرز پرویزخان (در حوزه ایران) نیز داکت ضد عفونی برای تمام وسایط نقلیه ورودی و خروجی بزودی نصب شود.

به گفته فرماندار قصرشیرین، روزانه بطور میانگین 800 تا یک هزار کامیون حامل کالاهای مختلف از مرز رسمی پرویزخان وارد عراق می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.