گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان :از تخلیه و بارگیری27 میلیون تن انواع کالا در بنادر تجاری این استان خبر داد

     

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 27 میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان در چهار ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بنادرهرمزگان، ابراهیم ایدنی در نشست تشریح عملکرد بنادر هرمزگان اظهار داشت: از مجموع عملیات انجام شده در سطح بنادر استان در این مدت ، 17 میلیون و 33 هزار و 800 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 10 میلیون و 427 هزار و 881 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

وی، حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را افزون بر سه میلیون و 507 هزار و 966 تن عنوان کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: بیش از سه میلیون و 597 هزار و 266 تن کالای غیر نفتی در چهار ماه اول امسال وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 10 درصدی این بخش از عملیات بندری است.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، افزون بر 469 هزار و 22 تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:347 هزار و 127 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 93 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده، 533 هزار و 134 TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی چهار ماه نخست سال جاری را 9 هزار و 677 فروند اعلام کرد.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری کشتی ها طی این مدت، در مجموع دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از 72 بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.