گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نمایندگان بخش خصوصی باید در همه جلسات تصمیم گیری حضور داشته باشند و این سیاست دولت تدبیر و امید است

                        به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: باید در دوره پساتحریم دولت و بخش خصوصی با هم همکاری بیشتری داشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی باید حضور جدی تری داشته باشد و ما از حضور اتاق بازرگانی در هر جلسه ای که برگزار می شود، استقبال می کنیم. 
معاون اول رییس جمهوری، افزایش تولید و صادرات را شعار پس از تحریم ذکر کرد و گفت: ما باید موانع سرمایه گذاری و تولید را برطرف کنیم.
جهانگیری از اتاق بازرگانی خواست که به دولت کمک کند و گفت: از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی قدردانی می کنم که در هر مقطع متناسب با شرایط، افرادی را انتخاب می کند که بتواند مسوولیت سنگین پارلمان بخش خصوصی را بر عهده بگیرد. 
وی ادامه داد: بخش خصوصی ایران بالغ و عاقل است و مسایل را خوب تشخیص می دهد و خوب تحلیل می کند، خوشبختانه گروه های تحصیلکرده کشور با علاقه مندی به سمت بخش خصوصی گرایش پیدا کرده اند. 
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری شرایط خاص و این که مناقشه هسته ای و تحریم های ظالمانه را پشت سر گذاشته ایم، اظهارداشت: ما وارد دوره جدیدی شده ایم و در آستانه ورود به یک دوره پرامید به عنوان دوران پساتحریم و پساتوافق هستیم و در این شرایط جدید هم دولت و هم بخش خصوصی مسوولیت متفاوتی بر عهده دارند. 
جهانگیری ادامه داد: شرایطی با فرصت های خوب پیش آمده است اما مهم این است که این شرایط را به خوبی تحلیل و با هم گفت و گو کنیم و به مسایل مشترک برسیم که دولت و بخش خصوصی بدانند مسایل مشترکی که باید دنبال کنند چیست؟ 
وی همچنین اظهار داشت: دکتر روحانی در این دوره از مذاکرات نشان داد مذاکره کننده قوی است و شناخت دقیقی از تحولات سیاسی بین المللی دارد. مواقعی پیش می آمد که نیازمند تصمیم گیری های پیچیده و سختی بود که شخصا تصمیم گیری می کرد و تیم مذاکره کننده توانمند، قوی، باتجربه با دانش بسیار بالایی نیز انتخاب کرده بود. 
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که امروز چالش های مهمی به صورت جدی پیش رو داریم، گفت: آسیب های مهمی در دوران گذشته به اقتصاد کشور وارد شده که باید این آسیب ها را شناسایی و اصلاح کنیم. 
وی تاکید کرد روال توسعه کشور کند شده است، رشد اقتصادی ایران باید باید به هشت درصد و حتی بیش از هشت درصد برسد. کشور هم توان و هم نیاز به این رشد اقتصادی دارد. 

** ایران بر بام افکار عمومی دنیا نشسته است 
معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به توافق هسته ای اشاره کرد و افزود: این موضوع پیروزی منطق و گفت و گو، قدرت دیپلماسی و هنر مذاکره بود که در مقابل سیاست تهدید و تحریم توانست ایران را بر بام افکار عمومی دنیا بنشاند. 
جهانگیری با بیان این که اعتماد به عنوان سرمایه اجتماعی کشور به خاطر فساد دچار آسیب شده است، گفت: با فساد سیاه سازمان یافته که مثل موریانه به جان اداره کشور افتاده است، مبارزه کنیم و من لحظه ای در این راه تردید ندارم. البته معتقدم راه دشواری است و باید هزینه آن را پرداخت. 
جهانگیری ادامه داد: برای مبارزه با فساد باید با برنامه حرکت کنیم، فسادهای بزرگ منابع کشور را بر باد داد و به اعتماد و امید مردم آسیب زد. 
وی یادآور شد: متاسفانه امروز عده ای از بانیان فساد هنوز مدعی و طلبکار هستند و کسی که امضاء کرده است تا دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول نفت کشور در اختیار فردی قرار گیرد امروز به جای آن که شرمنده باشد و از مردم عذرخواهی کند، طلبکار است. 
وی اضافه کرد: اینکه گفته می شود رقم دو میلیارد و 700 میلیون دلار در تاریخ بی سابقه است حرف درستی است. 
خبر در حال تکمیل است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.