گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار ایلام با گروهی از سرمایه گذاران اتریشی و کویتی برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز شهرهای مهران و دهلران گفتگو کرد

                           به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، محمدرضا مروارید روز سه شنبه در ادامه دیدارهای خود برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در اجرای طرح های زیربنایی و اقتصادی استان با گروهی از سرمایه گذاران اتریشی و کویتی دیدار و گفت و گو کرد.

وی اظهار کرد: مذاکراتی در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه زمینه ورود این گروه سرمایه گذاری به استان فراهم شود.
مروارید افزود: از سوی استانداری پیشنهاداتی به گروه اتریشی - کویتی داده شد تا آنها بر اساس مطالعات و امکان سنجی طرح ها بر اساس قابلیت و ظرفیت های خود در این حوزه ها ورود و سرمایه گذاری کنند.
به گفته وی، بعد از انعقاد تفاهم نامه و اخذ صلاحیت شرکت سرمایه گذاری اتریشی و کویتی از وزارت نفت و امور اقتصادی و دارایی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام (شهرستان های مهران و دهلران) احداث پالایشگاه بصورت فاینانس و یا روش دیگر تاسیس مالی در دستور کار قرار می گیرد.
مروارید ادامه داد: امیدواریم با ایجاد این پالایشگاه در استان در حوزه های اقتصادی و اشتغالزایی به توسعه پایدار برسیم و وضعیت کسب و کار و تولید نیز رونق بگیرد. 
وی یادآور شد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود استان و اشتیاق هیات اتریشی و کویتی برای همکاری و گسترش مناسبات این آمادگی در ایلام وجود دارد که مقدمات و زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاری شرکت های این کشورها را فراهم کند.
مروارید اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان در تلاش است برای بهره گیری از پتانسیل های ایلام با استفاده از قانون تشویق و ارایه خدمات به سرمایه گذاران خارجی ظرفیت های بالقوه منطقه را به بالفعل تبدیل کند.
استاندار ایلام گفت: مهم ترین معیار برای جذب سرمایه گذاران حمایت از چرخه صنعت و ایجاد اشتغال در استان است.
استان ایلام با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز، جاذبه های گردشگری فراوان و زمین های زراعی مستعد از توانمندی و قابلیت بسیار بالایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز توجه به تقویت زیرساخت های این استان برای زدون غبار محرومیت از منطقه دوچندان شده است.
در طول سال 93 نمایندگان تعداد زیادی از شرکت ها و هلدینگ های سرمایه گدازی داخلی و خارجی وارد ایلام شده و با مقامات استان برای توسعه همکاری ها نشست های متعددی را برگزار کردند که بر اساس اعلام استاندار ایلام این دیدارها منجر به انعقاد بیش از 30 سند همکاری شد.
معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز چندی پیش از ارایه روزانه هشت تقاضا برای سرمایه گذاری در این استان از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی به ستاد تسهیل خبر داد که این مهم نویدبخش آینده ای روشن برای رونق تولید و اشتغالزایی در استان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.