گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

برنامه دولت حمایت از تولید برای افزایش کسب و کار و صادرات کالا می باشد

                   

 معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:دولت با هدف کمک به بخش صنعت و رونق بخشیدن به کسب و کار و اشتغال؛ افزایش تولید را در راستای توسعه صادرات غیر نفتی هدفگذاری کرده است.

محسن صالحی نیا پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شمال استان خوزستان در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا وزارت صنعت ،معدن و تجارت به واحدهای تولیدی کمک می کند تا با بهره مندی از دانش و فناوری روز و به روز کردن خط تولید بتوانند علاوه بر افزایش تولید با سرعت بیشتری وارد عرصه صادرات شوند.
وی حمایت از واحدهای تولیدی با هدف خودکفایی کشور و تامین نیاز داخل و نیز افزایش صادرات را سیاست دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت:در این راستا به دستور رییس جمهوری کارگروه بررسی مسایل و مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی در تمام استانهای کشور به ریاست استانداران تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در این کارگروه موانع تولید با سرعت برداشته شده و کارخانجات و واحدهای تولیدی وارد عرصه رقابت در بازارهای بین المللی شوند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین به شرایط پس از توافق هسته ای نیز اشاره کرد و گفت:با حذف محدودیت ها و فراهم شدن زمینه مبادلات تجاری و امکان انتقال دانش فنی و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک بین المللی در ایران قطعا شاهد اتفاقات خوبی در بخش صنعت و تولید خواهیم بود که افزایش تولید و رونق اقتصادی واحدهای تولیدی در کشور از آن جمله است.
صالحی نیا همچنین متذکر شد:فضای ایجاد شده پس از توافق هسته ای در زمینه صنعت و تجارت به سمت واردات کالاهای مصرفی نخواهد رفت بلکه رفع موانع تولید ، تقویت صنایع زیر ساختی و ارتقای دانش فنی با محوریت افزایش تولید و صادرات هدف اصلی دولت در این برهه زمانی است.
وی با بیان اینکه باید از شرایط موجود بیشترین استفاده را برای توسعه و افزایش تولید در بخش های مختلف صنعت بکار گرفت اظهار کرد:پس از توافق هسته ای بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی در حال رصد و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند و این خود فرصتی برای بهره مندی واحدهای صنعتی از فناوری روز می باشد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در بازدید از واحدهای صنعتی شمال استان خوزستان بیان داشت:شهرستان دزفول با وجود شرایط اقلیمی و بخش کشاورزی مولد از ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف به ویژه صنایع تبدیلی برخوردار است که تلاش می شود با رفع موانع تولید و افزایش ظرفیت واحدهای تولید این منطقه را تقویت کرد تا به سمت صادرات گام بردارند.
وی کارخانه تولید خمیر مایه استان خوزستان مستقر در دزفول را به لحاظ تولید محصول خوب و با کیفیت از جمله واحدهای تولیدی موفق کشور معرفی کرد و گفت:از ظرفیت صندوق توسعه ملی و منابع بانکی کمک می شود تا اینگونه واحدهای تولیدی بتوانند با افزایش ظرفیت تولید به سمت صادرات گام بردارند.
صالحی نیا به مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی نیز اشاره کرد و گفت:این واحدها بر اساس اولویت و زمان بندی مشخص ، پیشرفت فیزیکی ،فعالیت در زمینه تولید کالاهای اساسی همچنین افزایش ظرفیت اشتغال مورد حمایت قرار می گیرند تا از رکود خارج شوند.
وی اظهار کرد:استان خوزستان از ظرفیت بالایی در زمینه کشت نیشکر ،چغندرقند و صنایع جانبی و نیز کشت گلخانه ای برخوردار می باشد که باید صنایع مرتبط با این بخش در استان خوزستان فعال شوند ضمن اینکه اینگونه صنایع از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت مورد حمایت قرار می گیرند. 
معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین به مشکل کارخانه قند دزفول که به دلیل بروز مشکلات سالهاست تعطیل شده و از چرخه تولید خارج شده است نیز اشاره کرد و گفت:تعطیلی کارخانه قند دزفول در سالهای اخیر مایه تاسف است اما بر اساس سیاست وزارت صنعت ، معدن و تجارت این کارخانه باید مجددا به چرخه تولید بازگردد.
وی گفت:با تعیین تکلیف کارخانه قند دزفول و کمک فعالان پیشرو در بخش صنعت همچنین هماهنگی دستگاههای اجرایی استان خوزستان تلاش می شود بنا به تاکید وزیر صنعت ، معدن و تجارت راهکار عملی برای حل مشکل کارخانه قند دزفول در زمان کوتاه پیدا شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت و هیات همراه در سفر یکروزه خود به شمال استان خوزستان از واحدهای صنعتی مختلف در این منطقه دیدن کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این واحدها قرار گرفتند.
مدیر عامل کارخانه فولاد دزفول که مراحل ساخت و راه اندازی را طی می کند ضمن ارایه گزارشی از روند فیزیکی احداث این کارخانه و پیشرفت 30 درصدی آن خواستار کمک دولت به راه اندازی و ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله تامین برق مورد نیاز کارخانه فولاد شد.
کارخانه قند دزفول ، کارخانه خمیرمایه خوزستان ، روغن نباتی گلستان و نیز کارخانه تولید قارچ اسلامی از دیگر واحدهایی است که در این سفر مورد بازدید معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفت.
کارخانجات و صنایع متعددی در زمینه تولید شکر ، کاغذ ، حریر ، صنایع چوب ، کشاورزی و صنایع جانبی در شمال استان خوزستان فعالیت دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.