گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در اربعین تنها با مشارکت ستادهای مردمی امکان پذیر می باشد

           

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: پذیرایی از زوار اربعین بدون حضور و مشارکت گروه های مردم نهاد امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نخستین نشست کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین اظهار کرد: تمامی کمیته های عضو ستاد باید با هماهنگی ستاد مرکزی اقدامات خود را انجام دهند.
وی افزود: جذب کمک های مردمی و توزیع آنها نیز باید در نقاط مختلف و با مدیریت واحد صورت پذیرد تا اثربخشی فعالیت ها بیش از پیش نمایان باشد.
استاندار ایلام یادآور شد: پتانسیل و ظرفیت های بسیار بزرگی در گروه های مردمی وجود دارد که در هیچ نهاد دیگری مشاهد نمی شود و بودن شک اگر توانستیم پارسال این حجم بسیار زیاد تردد زوار را مدیریت کنیم تنها در سایه الطاف الهی و حضور و مشارکت همیشگی مردم بوده است.
مروارید ادامه داد: امکانات و ظرفیت های سایر استان ها و گروه های مردم نهاد کشور باید بکارگیری شود تا خدمات رسانی به زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن انجام شود.
جانمایی ایستگاه های صلواتی و اماکن پذیرانی از زوار در مکان های مناسب از دیگر موضوعاتی بود که استاندار ایلام در نخستین نشست کمیته مشارکت های مردم ستاد اربعین با آن اشاره کرد.
وی به نامگذاری امسال بعنوان سال همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها و حضور همیشگی مردم استان در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) نمونه بسیار بارزی از این ویژگی ممتاز مردم استان را به نمایش خواهد گذاشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: پارسال با وجود محدودیت ها و آمادگی نداشتن استان برای روبرو شدن با این حجم زوار موفقیت نسبی در پذیرایی از زوار حاصل شد و شاهد بسیج تمامی امکانات استان در این خصوص بودیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با قدردانی از گروه های مختلف مردم که در ایام منتهی به اربعین و پس از بازگشت زوار به وظیفه دینی و ملی خود به بهرتین شکل عمل کردند، گفت: ائمه جمعه و فرماندران شهرستان های استان باید ستادهای مردمی را تشکیل و از هم اکنون با بررسی نقاط ضعف و قوت هماهنگی خود را برای خدمت رسانی به زوار اربعین بالا ببرند.
وی ادامه داد: عوامل اجرایی ستادهای مردمی باید از هم اکنون شناسایی و سازماندهی شوند و طی یک مراسم ضمن تجلیل، وظایف هریک مشخص شود.
امام جمعه ایام با تاکید بر سازماندهی هیات های مذهبی که از سایر استان ها به ایلام وارد می شوند، گفت: باید مواظب بود جریان های افراطی در کنگره عظیم اربعین سوء استفاده نکرده و اهداف شوم خود را در این ایام محقق نکنند.
لطفی اضافه کرد: اهداف گروه های افراطی در تضاد با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا باید مراقب بود تا ضمن شناسایی همه هیات های مذهبی استان های دیگر، گرایش های آنها مشخص و تبیین شود.
وی یادآور شد: یکی از اقشار بسیار تعیین کننده در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) بانوان هستند که نقش آنها بویژه در حوزه پشتیبانی بسیار تعیین کننده است و امسال باید بیش از سال گذشته از توان بانوان استان استفاده شود.
سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی یک میلیون و 500 زائر از طریق مرز بین المللی مهران در استان ایلام به کربلای معلا سفر کرده و از این مرز به کشورمان بازگشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.