گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نهایی شدن ماده اصلاحی (ماده 18 ) وضعیت نگهداری، عرضه و یا فروش کالای قاچاق توسط شورای نگهبان

                     

مدیرکل حقوق بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نهایی شدن ماده اصلاحی (ماده 18 مکرر) وضعیت نگهداری، عرضه و یا فروش کالای قاچاق توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: به موجب این اصلاحیه نگهداری، عرضه و یا فروش کالا و ارز قاچاق تخلف محسوب می شود.


سیدعلی معصومی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: پیش از این نمایندگان مجلس با اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 5 این طرح موافقت کردند.
وی اضافه کرد: نگهداری، عرضه یا فروش کالا و ارز قاچاق موضوع این قانون توسط واحدهای صنفی و صرافی ها تخلف محسوب می شود که متخلفین در مرحله نخست به جریمه نقدی معادل 2 برابر ارزش کالا و ارز محکوم می شوند.
معصومی ادامه داد: در مرحله دوم متخلفین به چهار برابر ارزش کالا و ارز و همچنین در مرحله سوم به شش برابر ارزش کالا و ارز و نصب پارچه و تابلو در سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیلی محل کسب به مدت شش ماه محکوم خواهند شد.
مدیرکل حقوق بین الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سپس گفت: به موجب این اصلاحیه عرضه خارج از شبکه کالاهای هدف قاچاق از جمله سوخت، دارو، طلا، دام و غیره و همچنین خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت، مشمول مجازات های قاچاق خواهد بود.
معصومی تصریح کرد: علاوه بر این در مورد کالاهای سلامت محور همچون دارو، مواد آرایشی، بهداشتی و خوراکی نیز ساخت، حمل و نگهداری، عرضه و فروش آنها هم مشمول مقررات قاچاق خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.