گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون استاندار: ایلام آماده توسعه گسترده روابط با عراق است

           

 معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: این استان آماده توسعه گسترده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری ایلام، حسین کلانتری در دیدار با حسن قشقاوی معاون کنسولی و کنعانی رییس ستاد عراق در وزارت امور خارجه کشورمان گفت: رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید باعث تعریف جدیدی از نقش و جایگاه ایران در نظام بین الملل و منجر به اعتمادسازی و تغییر نگرش ها نسبت به جمهوری اسلامی شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران لنگرگاه ثبات در منطقه ی پرآشوب خاورمیانه است، افزود: مجموعه ای از توانمندی های بالفعل و بالقوه ایران، ظرفیت جدی برای بازیگری موثر در دوران گذار کنونی در صحنه جهانی فراهم آورده که با تدبیر تیم مذاکره کننده و کارشناسان وزارت امور خارجه در جامعه جهانی نهادینه شد.
معاون استاندار ایلام با تقدیر از رویکرد مثبت و سازنده وزارت امور خارجه در عرصه بین المللی یادآور شد: تنش زدایی، ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن کرد.
به گفته وی، پیام آن به جامعه جهانی این بود که نمی توان با تحریم ملت ایران را به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران، گفت و گو از جایگاه برابر، اعتمادسازی و احترام متقابل، تنش زدایی و کاستن از خصومت ها است.
کلانتری با اشاره به اینکه اولویت سیاست خارجی توسعه روابط دوستانه و نزدیک با همه همسایگان است، اضافه کرد: استان ایلام با قابلیت ها و ظرفیت های بکر در حوزه های مختلف این آمادگی را دارد تا در توسعه مناسبات ایران و عراق سهم بسزایی داشته باشد که نیازمند نگاه مثبت همکاران در وزارت امور خارجه است. 
وی با ابراز خرسندی از فضای بوجود آمده برای توسعه روابط خارجی و تعامل بین المللی اظهار کرد: استان ایلام با داشتن منابع غنی انرژی(نفت، گاز)، پتروشیمی، طبیعت بکر، گردشگری، اشتراکات قومی - مذهبی با عراق و غیره آماده توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با همسایه مرزی خود کشور عراق است.
وی با ابلاغ سلام استاندار ایلام به دست اندرکاران وزارت امور خارجه خواستار توسعه روابط خارجی استان ایلام با کشور عراق، توسعه فعالیت های کمی و کیفی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، هماهنگی های لازم جهت تردد زوار و برنامه های اربعین سال 94 و دایر نمودن کنسولگری عراق در استان ایلام شد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد: وزیر امور خارجه و معاون کنسولی ایشان با نگاه ویژه به استان ایلام، قول پیگیری موارد یاد شده را داده و ایلام را یکی از مهمترین استان های مرزی برای توسعه روابط خارجی با عراق عنوان کردند.
کلانتری همچنین در ادامه در دیدار با کنعانی رییس ستاد عراق در وزارت امور خارجه به تلاش ها و برنامه های استان ایلام طی 2 سال گذشته در راستای توسعه روابط با کشور همسایه و استان های مرزی عراق اشاره و تاکید کرد: مرز بین المللی مهران امن ترین، مناسب ترین و مطمئن ترین مرز تردد زوار به کشور عراق است که از سالیان دور مردم دو کشور مرز مهران را بعنوان شاهراه اصلی زوار عتبات عالیات برگزیده اند.
وی ظرفیت ها، پتانسیل ها و فرصت های استان در رابطه با توسعه صادرات کالا و خدمات، تردد زوار، برنامه های اربعین سال 94، توسعه بازارچه های مرزی، منطقه آزاد تجاری و ... با کشور عراق را تشریح کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: در سال های اخیر فرصت های خوبی برای توسعه روابط با کشور عراق فراهم شده و استان ایلام در صدد استفاده بهتر از این فرصت ها به نفع استان و کشور است.
کلانتری مزایای مثبت مرزهای استان ایلام را عامل مهمی در جهت توسعه صادرات دانست و با تاکید بر توسعه گردشگری از طریق مرز مهران گفت: توسعه صادرات ، توسعه صنعت گردشگری و توریسم درمانی و ارائه خدمات فنی و مهندسی با نگاه به نیازهای بازار عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.