گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

وزیر کشور : شکوفایی اقتصاد کشور پس از تحریمها به فعالیت مناطق آزاد بستگی دارد

     به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه در سفری به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در نشستی درپایانه مرزی جلفا اظهارکرد : تولید مولد و تحرک دراقتصاد از اهداف و برنامه های دولت برای پس از تحریم است و این امر با رویکرد مناطق آزاد همخوانی دارد.
وی با اشاره به وجود توانممندی های اقتصادی و تولیدی در مناطق آزاد بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها در رونق و بهبود شرایط اقتصادی تاکید کرد.
وزیرکشور شرایط کنونی اقتصاد کشور را برای رفاه و آسایش مردم مفید ندانست و گفت : دولت از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار ناراضی است و تلاش گسترده ای در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی دارد.
رحمانی فضلی صبر و استقامت ملت ایران در برابر فشارها و تحریم ها را مورد اشاره قرار داد و افزود : مردم به عنوان اصلی ترین عنصر قدرت ملی شایسته رفاه و آسایش هستند.
وی از تحریم ها به عنوان تهدید و مانع پیشرفت کشور در مسیر اقتصاد و بالندگی یاد کرد و گفت : در دوران لغو تحریم باید از موضع فرصت برای رفع مشکلات بهره های لازم را برد.
وزیرکشور به وجود ظرفیت ها و توانمندی های فراوان در استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس اشاره و با ابراز رضایت از روند توسعه ای منطقه آزاد ارس و مدیرت عالی منابع در استان خواستار بهره گیری از این ظرفیت ها شد.
رحمانی فضلی تصریح کرد : وجود توانمندی ها و ظرفیت ها می تواند آذربایجان شرقی به استان نمونه در مسیر پیشرفت و توسعه در کشور مطرح کند.
وی افزود : در زمینه اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری، استان پنجگانه به عنوان الگو درکشور مطرح است و آذربایجان شرقی یکی از این الگوهاست.
وی با ابراز رضایت ازعملکرد منطقه آزاد ارس از برنامه های دولت برای جذب سرمایه گذاری و اشتغال مولد دراین منطقه برای پس از تحریم خبر داد.
وزیرکشور طی سفری چند ساعته به شهرستان مرزی جلفا و منطقه آزاد ارس از پل مرزی جلفا - نخجوان بازدید و در جریان آخرین وضعیت منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا قرار گرفت.
شهرستان جلفا با 56 هزارنفر در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
منطقه آزاد ارس به عنوان اقتصادی ترین منطقه آزاد کشور، با تصویب هیات دولت از سال 84 فعالیت خود را آغاز و در زمینه تولید و صادرات و اشتغال زایی موفقیت هایی حاصل کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.