گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در سال جاری 601 میلیون و 842 هزار دلار کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی شهرستان قصرشیرین به عراق صادر شد



           نعمت الله نازپرورده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وزن کالاهای صادر شده را یک میلیون و 709 هزار و 202 تن ذکر کرد. 

وی کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی قصرشیرین به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت ، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد. 
معاون فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: در مجموع 55 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 624 هزار و 749 تن از مرز رسمی خسروی و 546 میلیون و 842 هزار و 906 دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و 84 هزار و 453 تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است. 
وی ادامه داد: صادرات این میزان کالا با استفاده از 84 هزار و 345 دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است. 
نازپرورده اضافه کرد: میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی در چهار ماه نخست امسال 42 هزار و 10دستگاه تریلر کشنده به ارزش وزنی یک میلیون و 50 هزار و 250 تن بوده است. 
معاون فرماندار قصرشیرین افزود: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین هر سال حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود. 
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار کامیون از مرز پرویزخان و 450 تا 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی ایرانی را به عراق حمل و صادر می کنند. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.