گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین : عملکرد 2 ساله دولت تدبیر و امید در شهرستان مرزی قصرشیرین را تشریح کرد

              افشین رضایی در این گفت و گوی اختصاصی گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن خود با عملکردی مطلوب در بخشهای مختلف و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی مردم بخصوص مردم شهرستان مرزی قصرشیرین بارقه امیدی در دل مرزنشینان ایجاد کرد. 
وی با تشریح عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید در شهرستان قصرشیرین افزود: از ابتدای روی کارآمدن دولت یازدهم توانسته ایم شاهد ارتقای شاخصها توسط دولت در بخشهای متفاوت باشیم بگونه ای که در یک فضای همدلی و آرامش تلاش ها معطوف به بهبود وضعیت کشور و توسعه مناطق محروم شده است. 
وی اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین نیز همانند دیگر نقاط کشور در دو سال اخیر شاهد پیشرفت در بخشهای مختلف بوده و نگاهی به عملکرد دولت در بخشهای مختلف در این شهرستان گویای این ادعاست. 

* 300 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای پروژه های عمرانی در دو سال گذشته 
فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید در سال 92 از محل اعتبارات استانی و ردیفهای مختلف بودجه 300 میلیارد ریالی برای 170 پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی و ورزشی تصویب و اجرایی شده است. 
افشین رضایی افزود: علاوه بر اعتبارات استانی از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی نیز عملیات اجرایی چند پروژه مهم و تاثیرگذار در شهرستان آغاز شد. 

** 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شهری مرزی نفت شهر 
وی اظهار کرد: برای بازسازی نفت شهر در مرحله نخست 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که عملیات اجرایی پروژه های عمرانی آن در مهر93 آغاز شد و اکنون به طور میانگین 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات آواربرداری و خاکبرداری بازسازی نفت شهر در زمینی به وسعت 27 هکتار به اتمام رسیده و پروژه های مجتمع آموزشی دختران و پسران با 48 میلیارد ریال اعتبار و میانگین 30 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست اقدام است. 
رضایی با بیان اینکه طرح احداث مرکز بهداشتی درمانی با 15 میلیارد ریال و مسجد جامع نفت شهر نیز با پنج میلیار ریال اعتبار به اتمام رسیده افزود: طرح احداث پروژه 50 واحد مسکونی برای محرومان نیز در حال پی سازی است. 

** بهره برداری از بخش مسافری پایانه مرزی پرویزخان 
فرماندار قصرشیرین گفت: پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به مساحت 13 هکتار در حال احداث است که پایانه مسافری آن سه هزار و700 متر مربع زیر بنا دارد. 
رضایی افزود: عملیات اجرایی پایانه صادراتی مرز رسمی پرویزخان از مرداد سال 90 آغاز شد که دارای سرسرای تجاری به مساحت دو هزار و500 متر مربع، سرسرای مسافری به مساحت سه هزار و 700 متر مربع و یک هزار و600 متر مربع نیز ساختمان اداری است. 
وی اظهار کرد: پایانه مسافری این مرز رسمی در سال گذشته به بهره برداری رسید که در مجموع برای احداث سرسرای مسافری، تجاری، محوطه سازی و دیوارکشی این پایانه 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد. 

** 200 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و نصب دستگاه ایکس ری کامیونی در مرز رسمی پرویزخان 
نماینده عالی دولت در قصرشیرین از دیگر اقدامات صورت گرفته در مرز رسمی پرویزخان را خرید و احداث دستگاه ایکس ری کامیونی با 200 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد که با پیشرفت 15درصدی در عملیات عمرانی و 40 درصدی برای خرید تجهیزات در دست اجراست.
رضایی گفت: همچنین پروژه دیوارکشی محدوده گمرک پرویزخان نیز با 61 هکتار وسعت و شش میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است. 

**منطقه ویژه اقتصادی 
فرماندار قصرشیرین گفت: برای عملیاتی کردن طرح منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان 9 هزار و 800 هکتار زمین در نظر گرفته شده است. 
رضایی افزود: برای اجرای مرحله نخست این طرح در سطح 400 هکتار زمین 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که هم اکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی ایجاد این منطقه را موجب تحولی بزرگ در بخش اقتصادی شهرستان با وجود مرزهای فعال پرویزخان و خسروی دانست و گفت: بی شک با عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش حجم صادرات و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث ایجاد اشتغال نیز گامهای اساسی برداشته خواهد شد. 

** اجرای شبکه فرعی زیر دست سد زاگرس 
فرماندار قصرشیرین با اشاره به ظرفیتهای بزرگ قصرشیرین در بخش کشاورزی گفت: اجرای شبکه فرعی زیردست سد زاگرس در ناحیه چهار با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 درصدی با 450 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست. 
رضایی اضافه کرد: این پروژه با چهار پیمانکار در محدوده روستاهای کرکهرک و امام حسن (ع) از ابتدای سال 93 آغاز بکار کرد که پنج هزار و 500 هکتار اراضی را تحت پوش قرار می دهد. 
وی گفت: همچنین اجرای شبکه فرعی زیردست سد شرفشاه سومار در دو مرحله با 320 میلیارد ریال اعتبار و میانگین 20درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که یک هزار و800 هکتار اراضی را تحت پوشش قرار می دهد. 
وی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی مرحله دوم طرح احداث شبکه فرعی زیردست سد تنگ حمام در شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح عملیات عمرانی آن از سال گذشته آغاز شده است سه میلیارد و900 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است. 

** 73 درصد تعهد اشتغال ایجاد شده در قصرشیرین از شهریور ماه سال 92 تاکنون 
فرماندار قصرشیرین میزان تعهد اشتغال این شهرستان در دو سال گذشته را در مجموع یک هزار و 737 شغل اعلام کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته زمینه اشتغال یک هزار و 263 شغل جدید برابر با 73 درصد تعهدات فراهم شده است. 
رضایی افزود: همچنین در این مدت 278 طرح با اشتغالزایی 440 نفر و با 108 میلیارد و 169 میلیون ریال اعتبار در کارگروه اشتغال شهرستان مصوب شده است. 
وی اظهار کرد: در این مدت 164 طرح با اعتبار 34 میلیارد و 720 میلیون ریال و با اشتغالزایی 164 نفر در شهرستان منجر به عقد قرارداد شده است. 
فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین طرحهای مصوب شهرستان نیز طی امسال 56 طرح با اشتغالزایی 56 نفر است که از این میزان 26 طرح آن انعقاد قرارداد شده است. 

** جذب 70 درصدی اعتبارات عمرانی در سال گذشته 
وی گفت: در سال گذشته در مجموع 260 میلیارد ریال اعتبار برای برای تکمیل و اجرای 136 پروژه عمرانی اختصاص یافت که 70 درصد اعتبارات تاکنون جذب شده است. 

** صادرات کالا به عراق 
رضایی وزن کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان در سال گذشته را پنج میلیون و 234 هزار تن و عمده کالاهای صادر شده از این مرزها را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد. 
وی اظهار کرد: از مجموع کالاهای صادر شده یک میلیون و 392 هزار تن کالا به ارزش 158 میلیون دلار از مرز رسمی خسروی و یک میلیارد و764 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی سه میلیون و 842 هزار تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شد. 
فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات این کالاها با استفاده از 265 هزار دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است. 

** صادرات کالا در چهار ماه نخست امسال 
فرماندار قصرشیرین گفت: در چهار ماه نخست امسال نیز 601 میلیون و 842 هزار و 906 دلار کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق صادر شد. 
وی وزن کالاهای صادر شده را یک میلیون و 709 هزار و 202 تن ذکر و کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد. 
رضایی اظهار کرد: در مجموع 55 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 624 هزار و 749 تن از مرز رسمی خسروی و546میلیون و 842 هزار و906 دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و 84 هزار و 453 تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است. 
وی ادامه داد: صادرات این میزان کالا با استفاده از 84 هزار و 345 دستگاه کامیون در مرزهای پرویزخان و خسروی انجام شده است. 
رضایی اضافه کرد: میزان واردات سوخت مازوت از مرزهای پرویزخان و خسروی در چهار ماه نخست امسال 42 هزار و 10 دستگاه تریلر کشنده به ارزش وزنی یک میلیون و50 هزار و 250 تن بوده است. 
وی گفت: با تحقق برنامه های در دست اقدام در بحث ایجاد زیرساختهای لازم در طرح توسعه مرز رسمی پرویزخان و همچنین مرز خسروی بی شک حجم صادرات از این دو معبر رسمی افزایش خواهد یافت همانگونه که این مهم در دو سال گذشته نیز تحقق یافته است. 

** واردات دو هزار و 580 میلیارد کالای خارجی از طریق فعالیت کوله بری در سال گذشته 
نماینده عالی دولت در شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: دو هزار نفر کوله بر در سال گذشته با 52 هزار بار تردد در مجموع دو هزار و 580 میلیارد ریال اجناس از طریق فعالیت کوله بری وارد شهرستان مرزی قصرشیرین کردند. 
رضایی گفت: هر کوله بر مجاز به واردات 40 تا 50 میلیون ریال کالا در هر بار تردد است که برای جا به جایی و حمل کالاهای کوله بران نیز در سال گذشته 25 میلیارد ریال دستمزد پرداخت شد و این در راستای کمک به معیشت کوله برانی بود که به این فعالیت به عنوان شغل نگاه می کنند و درآمد زندگی آنها از این محل تامین می شود. 

** بهره برداری از 15 پروژه عمرانی هفته دولت در قصرشیرین 
فرماندار قصرشیرین گفت: در هفته دولت 15 پروژه عمرانی در بخشهای کشاورزی، خدماتی، ورزشی، آموزشی و بهداشتی در این شهرستان به بهره برداری می رسد. 
وی هزینه اجرا و تکمیل این طرحها را در مجموع بیش از 65 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد. 
وی طرح هادی روستایی، افتتاح زمین ورزشی فوتبال، بهره برداری از ماشین آلات عمرانی و خدماتی، ساختمان مدیریت بحران روستایی، اجرای زیرساختهای لازم در شهرک صنعتی مرزی، ساختمان شورای شهر، زیرسازی و روکش آسفالت، احداث مدرسه و گازرسانی به مدارس را از جمله طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت در قصرشیرین عنوان کرد. 

** بازگشایی مرز رسمی خسروی 
فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه از سال 92 و پس از تصمیم گیری شورای عالی امنیت ملی مرز رسمی خسروی برای عزیمت زوار عتبات عالیات تعطیل شده بود و در این راستا 15 هتل و مهمانپذیر با یک هزار و 100 تخت در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفتند. 
رضایی گفت: با دعوت از مقامات ارشد کشوری شامل وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین معاون اول رییس جمهوری به شهرستان و با پیگیریهای استاندار در 28 اسفند سال گذشته توسط وزارت کشور مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات بازگشایی شد. 
وی ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن شرایط و امکانات موجود و رفع مشکلات فراروی شاهد تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی باشیم. 

** مجوز در جاسازی 32 روستای بازسازی نشده بخش مرکزی قصرشیرین 
رضایی گفت: همچنین مجوز درجاسازی 32 روستای بازسازی نشده شهرستان که به دلایل امنیتی و مرزی تاکنون بازسازی نشده با هماهنگی استانداری و نیروهای مسلح صادر شده که در صورت تامین اعتبار نسبت به تهیه طرح آن برای بازسازی اقدام می شود. 
وی همچنین از ادامه فعالیت نیروهای پاکسازی در شهرستان برای تجدید نظر در اراضی آلوده و پاکسازی منطقه در دو سال اخیر با جدیت خبر داد و گفت: این نیروها هم اکنون پای کار هستند و در منطقه حضوری فعال دارند. 

** به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ملت ایران از سوی کشورهای 1+5 مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید 
فرماندار قصرشیرین گفت: در گذشته و قبل از دولت تدبیر و امید کمپین بزرگی علیه ایران هسته ای شکل گرفت که حتی حقوق رسمی ایران را در فناوری صلح آمیز هسته ای به رسمیت نشناخت. 
وی افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم و تشکیل تیمی متشکل از بهترین دیپلماتهای کشور و طی یک روند طولانی در انجام مذاکرات بین قدرتهای بزرگ جهان و ایران سرانجام آمریکا و پنج قدرت دیگر دنیا حقوق هسته ای کشور را به رسمیت شناختند. 
رضایی اظهار کرد: در راستای این مذاکرات بود که دنیا فهمید ایران تهدیدی برای منطقه و جهان نیست بلکه با زبان دیپلماسی خواهان صلح و برقراری امنیت در منطقه است. 
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید قانونمداری فصل الخطاب است افزود: در عرصه داخلی دولت اقدامات قابل توجهی انجام داده است که یکی از مهمترین آنها تمکین به قانون و تعامل با قوای دیگر است که امروز در سایه قانونمداری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به دور از هرگونه تنش کارهای دولت در حال انجام است. 
وی اضافه کرد: تثبیت قیمتها و کاهش نرخ تورم هم از اقدامات ارزنده دولت است و تلاش بر این است که تورم به پایین ترین حد خود و تا پایان سال 95به صورت تک نرخی در آید. 
وی در ادامه به خارج شدن کشور از رکود اقتصادی اشاره کرد و افزود: تولیدات داخلی صنایع در حال افزایش است و امروز شاهد حضور مقامات بلند پایه اقتصادی از کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران هستیم که بیانگر افقی روشن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. 
وی اظهار کرد: هم اینک افزایش همدلی و انسجام داخلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دولت تدبیر و امید وجود دارد و کشور با تمام توان در راستای مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و رو به جلو در حرکت است. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی قرار دارد که مرز رسمی پرویزخان هم مرز با بخش کردی و اقلیم کردستان و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی کشور عراق است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.