گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

حضور هیات های تجاری و اقتصادی عراق در ایلام و فعالان اقتصادی و تجار ایلامی در کشور عراق از جمله راه های توسعه این روابط است

             

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور عراق بویژه استان های همجوار از اولویت های مسوولان این استان است.


شعبان فروتن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور هیات های تجاری و اقتصادی عراق در ایلام و فعالان اقتصادی و تجار ایلامی در کشور عراق از جمله راه های توسعه این روابط است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی و هماهنگی اتاق بازرگانی استان، هیات تجاری و بازاریابی عراق متشکل از فعالان اقتصادی این کشور امروز از طریق مرز بین المللی مهران به استان ایلام سفر می کنند.
فروتن تاکید کرد: این هیات متشکل از رییس اتاق مشترک ایران و عراق، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شهرهای بابل و دیوانیه و 10 نفر از تجار و بازرگانان این کشور است.
وی یادآور شد: دیدار با معاون استاندار ایلام، روسای تشکل ها و مسوولان اقتصادی و همچنین بازدید از شهرک های صنعتی استان ایلام از جمله برنامه هایی است که برای این سفر هیات تجاری عراق پیش بینی شده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام هدف از سفر این هیات را آشنایی با توانمندی های اقتصادی استان، گسترش صادرات غیر نفتی ایلام به عراق و بحث و تبادل نظر در خصوص افزایش مروادات اقتصادی و روابط تجاری طرفین است.
استان ایلام بخاطر وجود مرز بین المللی مهران یکی از مبادی مهم تجارت ایران با کشور عراق است و هم اکنون روزانه محموله بیش از 500 دستگاه کامیون از طریق این مرز به کشور عراق صادر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.