گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون فرماندار قصرشیرین : مرز خسروی در قصرشیرین برای ترددزائران عتبات عالیات آماده است

                   

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از آمادگی کامل مجموعه ادارات مستقر در مرز و امکانات اقامتی این شهرستان برای عزیمت کاروانهای زیارتی کشورمان به عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی خبر داد.


نعمت الله نازپرورده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز خسروی هم اکنون برای تردد زوار عتبات عالیات باز است و متولیان امر و سازمان حج و زیارت در حال انجام رایزنی با طرف عراقی هستند که امید است این رایزنی ها نتیجه داده و بزودی شاهد تردد کاروانهای زیارتی کشورمان در این مرز برای عزیمت به اماکن مقدس عراق باشیم.
وی اظهار کرد: اماکن اقامتی بسیار خوبی برای پذیرش کاروانهای زیارتی در شهرستان قصرشیرین وجود دارد و در این راستا 14 هتل و مهمانپذیر این شهرستان با ظرفیت یک هزار و 200 تخت برای پذیرایی زوار آماده است.
نازپرورده با اشاره به قابلیتهای مرز رسمی خسروی به عنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه و امکان روزانه تردد 10 هزار مسافر و زایر در این مرز اظهار امیدواری کرد؛ بزودی شاهد استفاده از موقعیت ممتاز این مرز برای اعزام زایران به عتبات عالیات باشیم.
با پیگیریهای مسوولان استان و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
مرز رسمی خسروی در هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی در آنسوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زایر ایرانی منجر شد مسدود شد.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد؛ این مجموعه در سال 81 با اعتبار 75 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.