گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

داشتن پاسپورت برای شرکت در اربعین حسینی الزامی است

                     

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال، با توجه به مسائل امنیتی عراق ارائه پاسپورت از سوی زائران الزامی است.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امسال اعزام زائران به عتبات عالیات تنها از طریق ثبت نام در سایت سازمان و حج و زیارت انجام خواهد شد و ستاد بازسازی عتبات عالیات در زمینه اعزام زائران هیچ مسوولیتی ندارد.
وی با بیان اینکه مرزهای ایران با مشکل امنیتی رو به رو نیستند گفت: متاسفانه به دلیل ناامنی در مناطق دیاله، بعقوبه، محمودیه و سه راه فلوجه برای اعزام زائران از مرز خسروی باید شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری کند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ستاد عالی ساماندهی اربعین حسینی تشکیل شده است اظهار داشت: این ستاد متشکل از 9 کمیته است که کار ساماندهی مراسم اربعین حسینی امسال را بر عهده دارد.
حسینی افزود: کمیته امنیتی انتظامی را وزارت کشور، کمیته زیرساختها را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمیته های اعزام و اسکان را سازمان حج و زیارت، کمیته هماهنگی سیاسی و کنسولی را وزارت امور خارجه، کمیته اطلاع رسانی را صدا و سیما، کمیته فرهنگی را بعثه مقام معظم رهبری، کمیته بهداشت را وزارت بهداشت و کمیته مشارکهای مردمی را ستاد بازسازی عتبات و عالیات بر عهده گرفته است.
وی اضافه کرد: ریاست این ستاد عالی را نیز حجت الاسلام و المسلمین علی قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت بر عهده دارد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه اعلام کرد: با همکاری مسوولین عراقی مکانهایی در کربلا و نجف برای برپایی پایگاه شناسایی کرده ایم و آنها را در اختیار هیاتهای مذهبی و زائرین قرار می دهیم.
حسینی اعلام کرد که براساس هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات با گمرک، زائران می توانند اقلام مورد نیاز خود را از طریق مرزهای مهران و شلمچه بدون تشریفات گمرکی وارد عراق کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.